Je z novimi podjetji res bolj tvegano poslovati?

Avtor: Neža Šabanovič, Marko Srabotnik | Objava: 06.02.2009

Podjetniki, ki so že dlje časa na trgu, običajno precej omahujejo pri sodelovanju z novoustanovljenimi podjetji, saj velja prepričanje, da je poslovanje z njimi bolj tvegano. A podatki kažejo drugače.



Število novoustanovljenih podjetij vsako leto narašča. V letu 2008 je bilo tako ustanovljenih dobrih 18 tisoč gospodarskih subjektov, torej družb in samostojnih podjetnikov, kar je za polovico več kot pred petimi leti. V vseh teh letih so največ k rasti prispevali samostojni podjetniki; njihovo število je namreč vseskozi strmo naraščalo. V primerjavi s preteklimi leti jih je bilo daleč največ ustanovljenih prav lani, še v decembru se jih je navkljub krizi registriralo 710. Eden izmed razlogov za tako rast je verjetno dejstvo, da so se postopki za registracijo samostojnega podjetnika v zadnjih letih precej poenostavili.
 
Povečanje števila gospodarskih subjektov je poslovna priložnost za podjetja, ki so že na trgu. Je pa lahko poslovanje z novimi podjetji tvegano zaradi nepoznavanja njihovega ozadja. Na splošno velja prepričanje, da je z novimi podjetji, ki nimajo tradicije, referenc in omembe vrednega premoženja, tvegano poslovati. Pa je to res ali zgolj stereotip? V podjetju Bisnode Slovenija, kjer zbirajo informacije o stečajih, prisilnih poravnavah, likvidacijah in podobnih dogodkih o gospodarstvu, so lani zaznali 47 negativnih dogodkov v novonastalih podjetjih. Samo v enem primeru se je razpravljalo o stečaju, do katerega potem ni prišlo, in prav tako v enem je bila izpeljana likvidacija.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *