|
|
Je mogoče franšizno verigo izvoziti?Met, ki bo uspel le najboljšim.V Sloveniji vam je uspelo postaviti franšizni sistem. Uspeli ste v tej izjemno težki nalogi. Naš mali trg je osvojen. Ali zdaj razmišljate o »izvozu« svojega franšiznega sistema v tujino?
Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.
Internacionalizacija franšizne formule vam kot franšizorjem ponuja številne nove poslovne in ekonomske priložnosti. Nastop na mednarodnem trgu prispeva k večanju pomena same blagovne znamke ter odpira možnost dodatnih finančnih zaslužkov brez večjih investicij. Seveda je to odvisno od načina nastopa na tujem trgu: na izbiro imate neposredni ali posredni izvoz.
Neposredni izvoz – poskus na lastne stroške Neposredni izvoz sistema v drugo državo predvideva, da franšizor prenese svojo formulo v tuje okolje in prevzame celotno ekonomsko tveganje in odgovornost za vzpostavitev mreže. To obsega tudi prilagoditev sistema in vseh pogodb veljavni zakonodaji izbrane države. Če se trg, za katerega ste se odločili, močno razlikuje od vašega domačega, recimo po okusu in navadah, bo koristno opraviti poskusni test. To je navadno mogoče narediti tako, da najprej začasno odprete prodajno mesto, ki ga pozneje lahko spremenite v franšizno enoto. V primeru neposrednega izvoza franšize je celoten strošek na vaših ramenih. To pa pomeni, da morate sami skrbeti za zaposlovanje ljudi, najem poslovnih prostorov, iskanje franšizojemalcev, distribucijo in tako naprej. Posredni izvoz Posredni izvoz pomeni postavitev krovnega oziroma »master franšizija«, to je izbrati lokalnega podjetnika, ki od vas odkupi pravico za širjenje franšiznega sistema v svoji državi oziroma regiji. V tem primeru franšizor doseže maksimalno finančno korist, saj sta razvoj in upravljanje mreže v celoti na ramenih izbranega master franšizija. Sprejemanje odločitve o izvozu franšize je dokaj zahtevna poslovna odločitev, zato se je po nasvet pametno obrniti na ljudi, ki se na to spoznajo, na primer na Slovensko franšizno združenje, kjer vam bodo pomagali strokovnjaki s tega področja ter podjetniki s svojimi izkušnjami. Preberite si še:
BHS: Izvoz po načelu »master franšize«
Viri: www.entrepreneur.com www.startupjournal.com Revija Az franchising, februar 2004 |
|