Je ideja tudi ideja za posel?

Avtor: Miha Skale Dolinšek | Objava: 08.12.2012

Ideja za posel je podjetniška ideja, ki ima svoj prostor na trgu. Je poslovna zamisel, ki je izvedljiva, tržna in lahko ustvarja pozitivni denarni tok. Kar pomeni, da je ekonomsko upravičljiva.



Podjetniške ideje lahko dobimo povsod; lahko fotografiramo izdelek, vidimo reklamo v tujini in že imamo idejo za posel v Sloveniji in Evropi. Opazujmo okolico okoli nas, opazujmo trg in kupce. Idejo lahko dobimo tudi na potovanju (kateri produkt sem kupil/kupila, katera storitev se mi je vtisnila v spomin in je nimamo v Sloveniji), preberemo v tuji reviji in časopisu, lahko je dopolnitev storitve našemu prijatelju, lahko dodatni produkt, ki dopolnjuje produkt podjetja v naši okolici. Pomembno je, da si ob tem predstavljamo kupce v Sloveniji in tudi v Evropi. Tako za podjetje kot tudi za posameznike je pomembno, da znajo prisluhniti kupcem!  

Poleg ideje si obvezno naredimo zapiske, opomnike, kaj, kje, zakaj sem prišel na idejo. Iz njih bomo pozneje izhajali.

Za vsako idejo si najprej postavimo osnovna vprašanja:
·   Kaj je ideja/zamisel?
·   Kdo so potencialni kupci (v Evropi je približno 500 milijonov prebivalcev)?
·   Kje bomo izdelali idejo (če je to produkt)?
·   Kdaj in kje jo lahko predstavimo trgu?
·   Na koncu opredelimo še finančni vidik: ali je ideja tudi ideja za posel? 

Gremo naprej ali idejo opustimo? 

Preudarnost in previdnost sta dve pomembni stvari pri podjetniškem odločanju. Pomembni pa so tudi pogum, strast, premišljeno ravnanje, sprejeti tveganje, da ne uspemo. Samo prepričanje o uspehu podjetniške ideje ni dovolj. Idejo je potrebno razdelati od ideje do končne prodaje, kar je tudi življenjski cikel ideje, ki ga razdelimo na osem korakov:

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *