Izzivi in priložnosti v letu 2011

Avtor: Alja Gajšek | Objava: 06.12.2010

Tudi po koncu krize stanje še dolgo ne bo več enako, kakor je bilo pred njenim začetkom. Spremembe bodo dolgoročne. Zmagoval bo samo tisti, ki se jim bo prilagodil.



»Bogastvo se ustvarja v času brezupa,« je Boštjan Bregar, direktor in solastnik podjetja Marg začel pogovor na otvoritvenem srečanju Centra za podjetništvo CEED sezone 2010/2011. Na okrogli mizi, na kateri so se zbrali uspešni podjetniki in poslovneži, je prevladovalo skupno mnenje, da danes ne govorimo več o recesiji, temveč o novih tržnih razmerah, ki niso kratkoročnega značaja, temveč se trg trajno spreminja. Stvari se postavljajo na glavo, staro ne deluje več, vzpostavljajo se številne nove priložnosti. Zmagovalec je tisti, ki jih prvi najde.
 
Nakupne navade so se spremenile
 
Ena ključnih sprememb so spremembe potrošnikovih navad. Podjetje Valicon je skupaj z Društvom za marketing Slovenije že četrtič opravilo raziskavo Trženjski monitor o spremenjenih navadah potrošnikov v zadnjem letu. »Segment prizadetih potrošnikov, to so tisti, ki se jim je poslabšalo finančno stanje in trošijo manj, je velik in znaša 27 odstotkov. Dve tretjini potrošnikov čutita recesijo v vsakdanjem življenju, nekaj več kot polovica se odpoveduje določenim izdelkom in storitvam,« pravi o spremenjenih navadah potrošnikov Uroš Cvetko, izvršni direktor in partner v podjetju Valicon.
 
V drugem merjenju Trženjskega monitorja, jeseni 2009, so zaznali konkretne spremembe v nakupnem vedenju, ki so se z nadaljnjimi meritvami le še potrdile. Recesija je pospešila globlje trende racionalizacije potrošnje. Potrošnik je spremenil svoje osnovne navade, postal je bolj racionalen, začel je več razmišljati o tem, kaj kupuje, in predvsem o tem, kaj resnično potrebuje. Racionalni potrošnik so postala tudi podjetja. Odločajo se le za nakupe tistih produktov in storitev, ki imajo zelo jasno in veliko dodano vrednost.
 
Konkretne spremembe potrošnikovih navad potrjujejo tudi izkušnje podjetij. Sandi Češko, solastnik in predsednik upravnega odbora skupine Studio Moderna, pojasnjuje, da so največje spremembe opazne pri impulzivnem tipu nakupa. »Najbolj izrazito se je to pokazalo v prvem četrtletju 2009. Določene proizvode smo zato celo umaknili iz prodaje. Vsako četrtletje se je odziv malce popravil, a še vedno je ostal pod nivojem iz časa pred spremembami. Poleg tega si zdaj kupec vzame bistveno več časa za razmislek in pričakuje tudi več informacij, še posebej, kadar je izdelek dražji od 50 evrov.«
 
Jugoslav Petkovič, direktor in lastnik najuspešnejše slovenske spletne trgovine mimovrste=), pri potrošnikih opaža, da se ti »bolj sprašujejo o razmerju med ceno in kakovostjo, ko se odločajo za nakup, in so bolj zahtevni, ko pride do vprašanja kakovosti storitve«.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *