Izstop iz podjetja

Avtor: Zoran Jereb | Objava: 15.01.2008

Scenarij za izstop potrebujete, preden dobite prvo ponudbo za prodajo podjetja.


Vsi kupci podjetij natančno vedo, kakšno podjetje kupujejo in zakaj ga kupujejo. Podjetnik, ki ni pripravljen na »ponudbo, ki je ne more zavrniti«, se znajde v časovni stiski in položaju, ki mu ni kos, ker nima dovolj izkušenj in podatkov glede prodaje svojega podjetja. (iStockPhoto)

Ob ustanavljanju podjetja se podjetniku zastavlja vrsta vprašanj in dilem, med njimi pa zanesljivo ni vprašanja, kako bo iz podjetja izstopil, če bo to kdaj potrebno iz takšnih ali drugačnih razlogov. Vendar mag. Samo Lubej opozarja, da morajo imeti podjetniki scenarij za izstop iz podjetja oziroma njegovo prodajo pripravljen, še preden dobijo ponudbo potencialnega kupca.  

Kratka zgodovina – malo izstopov 
 
Izstop iz podjetja je namreč projekt, ki zahteva svoj čas in skrbne priprave, saj mora podjetnik za umik iz podjetja vse ključne funkcije prenesti na druge izvajalce, na življenje brez podjetja pa se mora pripraviti tudi »v glavi«. 
 
O izstopih iz podjetij se pri nas intenzivneje govori šele v zadnjih dveh letih, razlog za to pa je preprost: »Sodobno obdobje podjetništva se je pri nas začelo pred približno dvajsetimi leti, za ustanavljanje lastnih podjetij so se tedaj večinoma odločali podjetniki, stari med 35 in 40 let. Ti podjetniki so zdaj stari blizu šestdeset let in med njimi je kar nekaj takšnih, ki si želijo svoje podjetje prodati,« pravi Lubej.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *