Izkoristite intelektualni kapital potrošnikov

Avtor: Renato Vindiš | Objava: 08.11.2005

Potrošniki so danes čedalje bolj obveščeni in tehnološko opremljeni, zato so postali »iskani svetovalci«, ki vse bolj sooblikujejo ponudbo številnih znanih korporacij. Številni zgledi po svetu so lahko morda navdih tudi za vas.



Če je včasih veljalo, da so podjetja razvijala svoje izdelke daleč od oči potrošnikov, se danes vse bolj govori o fenomenu razvoja izdelkov, storitev in doživetij na podlagi tesnega sodelovanja z njimi.  

Več kot le povratne informacije 

Vključevanja potrošnika v fazo razvoja ne gre enačiti s klasičnim pridobivanjem povratnih informacij s trga oziroma tržnimi raziskavami po znanih marketinških konceptih. Ne gre niti za poosebljanje izdelkov, o čemer smo govorili v članku o elektronski trgovini po meri porabnika, ali njegov »ne-elektronski« približek DIY (Do-It-Yourself), ko podjetje raje kot sam izdelek potrošniku proda orodja, s katerimi izdelek izdela sam. V primeru, ki ga obravnavamo, gre za položaj, ko potrošnik sodeluje pri razvoju izdelka, ki ga podjetje trži množično. Potrošnik pri tem le dopolnjuje ali modificira določene elemente že obstoječe ponudbe.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *