Islandija – butična trgovina pod ledenikom

Avtor: Vlado Kadunec | Objava: 11.02.2013

Islandija je resda petkrat večja od Slovenije, a ima skoraj sedemkrat manj prebivalcev, zato s prodajo večjih količin ne gre računati. A ker imajo zaradi trdih vremenskih razmer slabo razvito kmetijstvo in skromno proizvodnjo, je uvoz večine življenjskih potrebščin iz tujine zanje nuja. Kot pravi slovenski podjetnik, ki na tem severnoatlanskem otoku živi že četrt stoletja, je poslovnih priložnosti prav zaradi tega vedno dovolj.


Andres Zoran Ivanovič: »Glavna zavora prodora slovenskih produktov je njihova visoka cena; zato so nekonkurenčni.«

Medijsko je Islandija zadnja leta omenjana zaradi bankrota leta 2008, izbruha vulkana, ki je leta 2010 ustavil evropski letalski promet, še najbolj pa zaradi bliskovitega izhoda iz krize.  

»V medijsko prenapihnjeni slavi o 'uspešni Islandiji' je precej manipulacij, že kar laži, ki so bile razširjene zaradi pridobivanja sredstev iz Mednarodnega denarnega sklada. Informacija o pravem stanju gospodarstva bo bolj resnična, ko jo potrdi več ust iz realnega domačega podjetniškega terena. Denimo tukajšnja zelo opevano močna ribiška industrija ulov pogosto predeluje v tujini, kar odžira kruh domači delovni sili in spremljajočim dejavnostim. Mnoga podjetja so zaradi velikih kreditov in visokih obresti ugasnila in se nikoli pobrala. Nekaj so jih banke tudi kar prevzele, čeprav je bil njihov priliv dovolj velik za poplačevanje kreditov. Pozitivno je, da je sodišče ugotovilo, da so bile večje obresti na devizne kredite nelegalne in morajo banke preplačilo vračati posojilojemalcem. Ti zdaj lahko nekoliko več trošijo, zato se je kupna moč navidezno povečala. Uradne številke o le še 7-odstotni brezposelnosti so malce prirejene navzdol, število paketov s hrano, ki jih delijo človekoljubne organizacije, še kar narašča. Sicer nam gre res nekaj bolje kot še kakšno leto nazaj, a boj za izhod iz krize še traja,« nam je povedal slovenski Islandec, Andres Zoran Ivanovič, lastnik podjetja Mercury Grail, ki se ukvarja s turistično dejavnostjo in posredništvom.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *