Intuicija v poslovnem svetu

Avtor: Sabina Podjed | Objava: 10.01.2006

So podjetniki kot vojskovodje, ki se morajo bliskovito odločiti v zapletenih razmerah?


Walkman je bil intuitivna rešitev soustanovitelja Sonyja Akira Morite. Z njim je izumil popolnoma novo kategorijo izdelkov, med katere danes lahko prištevamo tudi CD walkman in najnovejšo uspešnico Applov iPod.


Intuitivni um je dragoceno darilo, racionalni um pa je zvest služabnik.
Ustvarili smo družbo, ki spoštuje služabnika in je pozabila na darilo.
Albert Einstein 
 
Kaj imata skupnega direktor podjetja in gasilec? Na prvi pogled nič. Če pa malo pomislimo, opazimo, da morata oba sprejemati pomembne odločitve, ki lahko – če so slabe – vodijo v katastrofo. 

Ameriški psiholog Gary Klein je raziskal, kako ljudje reagirajo v zmedi in pod pritiskom, ki nastopita v določenih položajih (ko je na primer na voljo premalo podatkov, premalo časa, ko cilji niso jasni ali pa se razmere nenehno spreminjajo) in ugotovil podobnosti v vedenju direktorja in gasilca.  

Sprejemanje tveganih poslovnih odločitev je bilo vedno težavno. Toda v zadnjem času, ko se kompleksnost globalnega gospodarstva še povečuje, je to postalo teže kot kadarkoli prej. Časa za premislek pa je čedalje manj. 

Toda vrnimo se h gasilcem oziroma tistim profilom poklicev, kjer imajo posamezniki največkrat na voljo zelo malo časa, da sprejmejo dobro odločitev. Na kaj se lahko oprejo?

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *