Intranet – internet v malem

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 10.05.2010

Sodobni intranet je učinkovit in dostopen način za izmenjavo izkušenj, znanja in mnenj med zaposlenimi. Z njim podjetje lahko poveča sodelovanje in storilnost.


Mini kamera in dve minuti – in ob ustrezni pripravi nastane videoblog. Z njim lahko svoje ideje, informacije, znanje in izkušnje predstavite ostalim zaposlenim na človeku zelo naraven način.

Intranet je zasebno omrežje, ki za izmenjavo notranjih informacij uporablja internetna orodja. Še pred kratkim je intranet v marsikaterem podjetju pomenil le notranji spletni strežnik – nabor dokumentov, zaposlenim dostopnih preko spleta. Danes je tu »novi intranet«. Z orodji spleta druge generacije (Splet 2.0) je intranet na novo opredeljen, v ospredje pa postavlja sodelovanje in mehanizme socialnih omrežij, pa tudi boljšo vključenost v celoten informacijski sistem podjetja. Ponekod intranet prevzame kar vlogo osrednjega komunikacijskega kanala. Skratka, novi intranet omogoča živahno izmenjavo podatkov, mnenj in idej ter na ta način poenostavlja notranjo komunikacijo, spodbuja ustvarjalnost in vodi v inovativnost. Z vključenostjo vseh zaposlenih pa intranet predstavlja kar sredstvo za oblikovanje kulture podjetja.
 
Zakaj sploh intranet?
 
Pretok informacij znotraj podjetja je bistven za dobro delovanje. Ena najpogostejših pripomb zaposlenih namreč je, da niso seznanjeni z vsem, kar se zanje pomembnega dogaja, in da jih nihče ne sliši, ko kaj predlagajo. Ob povečani gibljivosti delovne sile, ko zaposleni delajo od daleč, od doma ali so na poti, je dobra komunikacija nujna. Kaj je bolj prikladnega kot vsem poznana in vsakodnevno uporabljana orodja interneta, denimo spletni vmesnik. Torej v podjetju postavite svoj »mali internet« – intranet! Preden pa se tega lotite, razmislite in odgovorite vsaj na naslednja vprašanja:
·  Zakaj boste intranet uporabili? Kakšne cilje imate z njim?
·  Kdo bo prispeval vsebine?
·  Kako boste zagotovili, da bodo zaposleni pripravljeni sodelovati kot avtorji vsebin, ne le kot uporabniki?
·  Kdo bo vsebine upravljal?
·  Kakšna bo povezava poslovnih aplikacij v podjetju z intranetom?
·  Kako in koliko boste intranet odprli proti kupcem, dobaviteljem, partnerjem?
·  Kdo bo upravljal intranetno infrastrukturo (npr. notranji spletni strežnik) in skrbel za programsko opremo ter morebitno programiranje?
 
To je le nekaj vprašanj, ki vam pomagajo razjasniti, ali bo intranet zares pomagal k boljšemu poslovanju podjetja.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *