Instant prenova poslovnih prostorov

Avtor: Nina Belopavlovič | Objava: 06.01.2012

V današnjih časih se vse več podjetnikov raje kot za gradnjo ali selitev odločijo za reorganizacijo obstoječih prostorov.



Lahko gre za popolno prenovo, ki vključuje premike sten, menjavo instalacij in talnih oblog, pri kateri ostane nespremenjena le lupina, večkrat pa se lastnik odloči zamenjati in prerazporediti le pohištvo. Še bolj pogosto se arhitekti srečujemo s primeri, ko se naročnik preseli v manjši ali cenejši poslovni prostor in ga želi opremiti s svojim starim pohištvom, ki ga pripelje s seboj. Kadar so prostori že opremljeni, se pojavi tudi vprašanje, kako razporediti obstoječo opremo glede na zahteve in želje novih uporabnikov.
 
Poglejmo torej primer. Podjetje, ki se ukvarja s spletno prodajo, se je pred slabima dvema letoma preselilo v sodobno poslovno zgradbo. Za vse prostore je značilno, da imajo veliko naravne svetlobe, saj je celotna fasada prosojna. Tudi večina predelnih sten je steklenih. Le tiste, ki mejijo na pisarne drugih najemnikov ali določajo servisne prostore in po njih potekajo instalacije, so polne. Po eni strani taka zasnova zagotavlja zadostno količino svetlobe predvsem v poletnih mesecih, po drugi pa omogoča pogled v pisarne od zunaj. To zahteva vzdrževanje reda vsaj v prostorih, ki so razporejeni po obodu, hkrati pa je odprtost navzven lahko moteča tudi za zaposlene. Zato je treba opremo razporediti tako, da si delavci zaradi slabega položaja glede na smer svetlobe ne senčijo delovnih mest, hkrati pa nimajo težav z občutkom, da so »na očeh« ne le sodelavcem, temveč tudi širši okolici.
 
Nizki elementi za dovolj naravne svetlobe
 
Da ne bi po nepotrebnem odvzeli naravne svetlobe notranjim prostorom, so povsod nameščeni le nizki elementi, visoke omare pa najdemo le ob polnih zidovih. Nekaj pohištva so ob selitvi prinesli iz starih prostorov, nekaj ga je zagotovil najemodajalec. Dosedanja ureditev je bila prilagojena prvotnim potrebam zaposlenih. Predstavljena je na prvem tlorisu. Vogalno pisarno (P1) sta si delila direktorja. Kljub souporabi prostora sta bili mizi dovolj vsaka k sebi, da se med delom nista motila, hkrati pa sta se lahko brez težav pogovarjala, ne da bi se jima bilo treba obračati. Niza omar sta vsaj malo ščitila hrbta obeh, ki sta bila obrnjena proti zunanji stekleni steni. Obe delovni mesti sta bili obrnjeni proti vratom, kar je omogočalo hkrati nadzor nad prihajajočimi in nad dogajanjem v preostalih prostorih.
 
V pisarni desno je bil nameščen odgovorni za marketing (P2), žal z manj zaščitenim hrbtom, a z dobrim pregledom nad osrednjim prostorom. Naslednji prostor, tisti najbližje vhodu, je bil namenjen administraciji (P3). Vodja je izbral položaj mize pravokotno na fasado in hodnik, kar je s psihološkega vidika dobro, vendar je za druga dva delavca ostalo malo prostora za gibanje in dostop do delovnih mest. Ker gre za zahodno fasado, je položaj vodilnega glede na smer sonca sprejemljiv, če pa bila pisarna obrnjena proti jugu ali vzhodu, bi si kot desničar pri delu metal senco na delovno površino, kar bi škodovalo očem.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *