|
|||
Inovativnost in internacionalizacijaSlovenija se je znašla v najhujši gospodarski krizi po osamosvojitvi.
Pred 21 leti je bil položaj drugačen: trg je bil lačen novih izdelkov in storitev, tržnih niš je bilo na pretek. Izgubo jugoslovanskih trgov smo nadomestili z izvozom v Evropo. Priložnost za razvoj podjetništva je bila velikanska. Tisti najbolj podjetni so lahko v kratkem času naredili zelo veliko. Žal pa je bilo to, če uporabimo nekaj podjetniške teorije, bolj podjetništvo z izkoriščanjem priložnosti kot inovativno podjetništvo.
Tržne niše so se v dvajsetih letih dodobra zapolnile, recesija je povsod, potrošno in investicijsko povpraševanje je majhno pri nas in v tujini. Možni rešitvi sta v dveh smereh: inovativnost in internacionalizacija. Prva v smislu, da je treba iznajti nekaj novega, česar se ni domislil še nihče, in druga v smislu, da je igra velikih številk na naši strani. Živimo sredi nekaj sto milijonskega evropskega trga – če nekdo s pravim inovativnim nišnim proizvodom zgrabi le odstotek, bo zmagovalec. Ne potrebujemo velikih globalnih zgodb, o katerih vsak dan poslušamo. Potrebujemo le več Dewesoftov, Pipistrelov, Seawayev in podobnih uspešnih zgodb. Internacionalizacija pri njih ni več vprašanje, ampak nekaj samoumevnega.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|