Hitrost in nevidnost

Avtor: Jure Mikuž | Objava: 06.01.2012

»Start-up podjetja imajo dve ključni prednosti pri svojem nastopanju na trgu: hitrost in nevidnost. Ne podcenjujte tega!«


Jure Mikuž: »Novodobne zvezde v tehnološkem sektorju so prevzele vse lastnosti zvezd iz zabavne industrije.«

To so besede Douga Leoneja, soustanovitelja in enega od glavnih partnerjev pri prvovrstnem skladu tveganega kapitala Sequoia Capital. Omenjeni poudarek, izrečen na letošnjem Techrunch Disrupt v San Franciscu, je bil natančno časovno usklajen s trenutnimi trendi v tehnološkem sektorju.  

Novodobne zvezde v tehnološkem sektorju so namreč prevzele vse lastnosti zvezd iz zabavne industrije, predvsem kar se tiče pojavljanja v javnosti, ekstravagantnih dogodkov, zapravljanja denarja in poudarjanja svoje superiornosti. V Sloveniji smo na srečo na ta trend imuni, saj podjetniki pretirano skrivajo svoje ideje in izume, preden gredo z njimi na trg. Posledica tega je, da njihov nastop na trgu ni izpeljan optimalno in pogosto bi bili verjetno tržno bistveno bolj uspešni, če bi v zgodnejših fazah razvoja produktov svoja razmišljanja delili z drugimi podjetniki.  

Zelo pomembno je, da podjetnik obišče primerne dogodke in ne vseh, ki so na voljo, da se vnaprej pozanima, kdo bo tam, in si naredi tudi strategijo, koliko bo tam povedal o svojem dosedanjem napredku. Tudi v Sloveniji imamo namreč nekaj podjetniških zvezd, ki so uspešno prevzele navado pretiranega pojavljanja v javnosti. Ti podjetniki se selijo od enega podjetniškega dogodka do drugega in povsod na široko razlagajo o svojih produktih ter se hvalijo s preteklimi dosežki. S takšnim pretiranim socializiranjem si omejujejo svoji dve ključni prednosti: ker izgubljajo čas na dogodkih in potovanjih, ga zmanjka za razvoj produktov in trgov in so zato počasnejši, kot bi bili sicer, poleg tega pa tekmecem dajejo priložnost, da do podrobnosti spoznavajo njihove produkte. Na podjetniških konferencah in drugih dogodkih je namreč zelo težko omejiti količino informacij, ki jih posameznik spusti v javnost. Še toliko težje je, če podjetnik javno nastopa pred publiko. Zelo redki so podjetniki, ki imajo dobro premišljeno strategijo sporočanja poslovno občutljivih podatkov v javnost, obenem pa so tudi komunikacijsko na tako visokem nivoju, da se jim ne pripetijo napake pri doziranju informacij.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *