|
|||
Gospodinjski servisPodjetje Milence Mijatovič, po izobrazbi višje sanitarne inšpektorice, je med redkimi, ki strankam ponujajo pomoč v gospodinjstvu. In povpraševanje je vse večje.»Ljudje še vedno razmišljajo o čiščenju in gospodinjah kot o nečem, kar ni nič vredno, čeprav se ta odnos počasi spreminja,« pravi Milenca Mijatovič.
Gospodinjski servis Milence Mijatovič sodi med redka podjetja, ki strankam ponujajo pomoč v gospodinjstvu. Za redno pomoč v gospodinjstvu, ki vključuje čiščenje, pranje in likanje perila, se odloča vse več ljudi, ki pričakujejo, da zanesljiva gospodinja najmanj enkrat tedensko opravi dogovorjeno delo. Čedalje več pa je tudi posameznikov, ki Milenini ekipi zaupajo generalna čiščenja svojih domov. Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. Začetki
Pred trinajstimi leti se je Milenca Mijatovič, po izobrazbi višja sanitarna inšpektorica, ki je iskala zaposlitev, odločila, da odpre svoje podjetje. Tržno nišo je videla predvsem pri gospodinjskih storitvah v obliki pomoči starejšim osebam. Toda kmalu se je izkazalo, da je bilo njeno razmišljanje napačno. »Presenečena sem bila, kako malo starejših ljudi si je s plačanimi gospodinjskimi storitvami pripravljeno izboljšati kakovost svojega življenja,« ugotavlja Milenca Mijatovič. Ali pa gre za preproste finančne ovire? Zato se je odločila, da razširi področje delovanja in svoje storitve ponudi širšemu krogu odjemalcev, med katere sodijo predvsem samski moški in nekoliko premožnejše družine, ki iščejo gospodinjo, da jim počisti stanovanje, opere in zlika perilo. Na začetku je vsa dela opravljala sama, že po nekaj mesecih pa je zaposlila prvo delavko. »Ko sem se odločila, komu naj ponudim svoje storitve, je vse šlo zelo hitro. Pridobila sem redne stranke, ki so bile zadovoljne z mojim delom in so me priporočile svojim znancem,« pravi Milenca Mijatovič, ki se zdaj večino svojega časa ukvarja s stiki s strankami in organizacijo dela oziroma urnikom, občasno pa priskoči na pomoč trem rednim in dvema pogodbenima delavkama. Lažje je dobiti stranko kot dobrega delavca »Najboljša reklama v tem poslu je ustna. Zadovoljne stranke me priporočijo svojim znancem. Je pa tudi najcenejša,« je prepričana Milenca Mijatovič in ponosna, ker si je uspela pridobiti zaupanje strank, ki je pri gospodinjskem servisu ključnega pomena. »Ljudje nam namreč zaupajo svoje ključe, svoj dom, svojo intimnost. Moje gospodinje so pri strankah že vrsto let in jih imajo že za svoje.« Milenca Mijatovič skrbno izbira svoje gospodinje. Pravi, da ima srečo, ker zna dobro presojati ljudi. Velikokrat je dovolj že telefonski pogovor, da ugotovi, ali je kandidatka primerna za to delo ali ne. »Dobre delavce je težko dobiti. Lažje je dobiti stranko kot dobrega delavca,« pravi. Preden nova gospodinja začne samostojno delati, jo čaka tri- do štirimesečno uvajalno obdobje, v katerem sodeluje pri generalnih čiščenjih ali pa dela skupaj z drugo gospodinjo, kjer je deležna ocenjevanja in potrebnega usposabljanja. Dobro ocenjevanje značajev pa Milenci Mijatovič pride prav tudi pri odločanju, kateri stranki dodeliti katero gospodinjo: »Ljudje so različni, tudi moje stranke in moje gospodinje. Vedno temeljito premislim, kdo bo komu bolj ustrezal.« Trg je dovolj velik Čeprav je trg preplavljen z delom na črno, so gospodinjski servisi precejšnja tržna niša. »Da se začeti in dobiti delo, vendar pa je treba začetnikom danes precej več vlagati v oglaševanje, da ljudje izvejo zanje, pa tudi rast je izredno počasna,« ugotavlja Milenca Mijatovič, pritrdi pa ji tudi partner Matjaž Podmenik, ki ji pomaga voditi podjetje. »Na našem trgu je vsekakor prostor za veliko podjetje, ki bi ponujalo gospodinjske storitve in si z izdelano marketinško strategijo in dovolj kapitala za oglaševanje pridobilo velik tržni delež. Toda ljudje se težko odločajo, da bi vložili denar v to vejo. Lani sva poskušala poiskati tujega partnerja za ustanovitev kapitalsko močnega podjetja za pomoč v gospodinjstvu, a ni bilo pravega interesa, saj je trg majhen,« razlaga Matjaž Podmenik. Druga težava, ki se pojavlja, pa je ta, da čiščenje ni pretirano dobičkonosna panoga. To je delovno intenzivna panoga v kateri so glavni strošek (80 %) plače. V osemurnem delavniku pa je efektivnega dela le približno 6 ur, saj delavka menja kraj dela. Večja rast bi bila seveda mogoča z intenzivnim oglaševanjem in zniževanjem stroškov. »Toda danes v naši branži ne moreš oglaševati drugače kot na internetu, saj je predrago,« ugotavlja Milenca Mijatovič in dodaja: »Stroške delavcev pa je nesmiselno zniževati, saj želim, da so moje delavke pošteno plačane.« |
|