Garancijska odgovornost prodajalcev

Avtor: Boštjan J. Turk | Objava: 06.04.2012

Kaj mora o garancijski odgovornosti (garanciji za brezhibno delovanje stvari) vedeti vsak trgovec in proizvajalec.



V časih vedno hujše konkurence na vseh segmentih trga se vedno več podjetnikov sooča z reklamacijami. Če ob tem upoštevamo še naraščajočo ozaveščenost potrošnikov o njihovih pravicah v zvezi z nakupom določenega izdelka oziroma storitve, je na dlani, da postaja poznavanje predpisov s področja odgovornosti za stvarne napake in garancijske odgovornosti prodajalcev (oziroma proizvajalcev) vitalnega pomena za uspešno poslovanje.
 
Mnogi še vedno zamenjujejo odgovornost za stvarne napake z garancijsko odgovornostjo za brezhibno delovanje stvari. Izrecno je treba poudariti, da odgovornost za stvarne napake in garancijska odgovornost nista ista stvar, a lahko obstajata druga ob drugi, potrošnik pa lahko včasih uveljavlja eno in drugo.
 
Garancija se izdaja za tehnično blago in predstavlja vsako obveznost, ki jo podjetje prevzame od potrošnika in s katero se zaveže, da mu brezplačno popravi ali zamenja blago, vrne kupnino ali zagotovi drugo sredstvo, kadar blago ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu. Kupec kolesa lahko denimo uveljavlja odgovornost proizvajalca za brezhibno delovanje (garancijsko odgovornost), saj se kolo uvršča med tehnično blago, pa tudi odgovornost prodajalca za stvarne napake.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *