Franšizno brezgotovinsko poslovanje

Avtor: Petra Mauer | Objava: 11.04.2014

Ob koncu lanskega leta se je v Sloveniji odprla nova franšiza - nekoliko drugačna od vseh, ki smo jih vajeni. Ormita Slovenija namreč temelji na brezgotovinskem poslovanju.


 

Tomislav Jurman: »Definitivno je največje finančno breme nakup franšize in pa zagotavljanje sredstev za poslovanje v prvih mesecih, ko trgovanje še ne steče.« (Foto: Hana Jošić)

Kot odgovor na trenutne gospodarske razmere in težave podjetij z likvidnostjo so nekega dne v družinskem krogu prišli na idejo nedenarnega trgovanja oziroma izmenjave izdelkov in storitev med podjetji, je razložil začetno idejo Tomislav Jurman. »Zatem sem preveril, ali kaj takšnega po svetu že obstaja in našel več poslovnih mrež za brezgotovinsko poslovanje, med katerimi je bila Ormita daleč največja in daleč najbolj resna. Pogovarjal sem se s kar nekaj ponudniki franšiz in sistemov za brezgotovinsko trgovanje, a so me predstavniki mreže Ormita najbolj prepričali, saj so imeli odgovor na vsako moje vprašanje, dolgoletne izkušnje, odlično programsko opremo in dodelan marketinški pristop. Bil sem navdušen!« je iskreno priznal direktor, ki se je v dvajsetih letih vključevanja v podjetniški svet že štirikrat srečal s franšizo.

 

Dolga leta nazaj je s poslovnim partnerjem odprl majhno trgovinico, franšizno prodajalno Kovinotehna, nekaj let za tem se je njuno podjetje razširilo in so poleg salona in servisa vozil Citroen imeli še OMV-jevo črpalko. Njegova četrta franšiza je sedaj Ormita Slovenija, pred odprtjem katere se je želel čim bolj informirati o vseh nivojih njenega delovanja. »Prebral sem ogromno literature na temo nedenarnega poslovanja, barter borz itd. in zadeva mi je postajala vedno bolj všeč. Glede na dolgoletne izkušnje, dobro vem, da je izvedba bolj pomembna od same ideje in prav zato sem iskal ponudnika, ki ima kar največ izkušenj pri nedenarnem trgovanju in ima do potankosti razdelane poslovne procese in situacije, v katerih se lahko franšizij znajde. Seveda je bil podatek, da je Ormita po mnenju britanske vlade največja tovrstna mreža na svetu, samo še dodaten argument, da sta moje razmišljanje in odločitev prava,« je pojasnil sogovornik. Med glavnimi razlogi, da se je odločil ravno za mrežo Ormita, so njihove dolgoletne izkušnje, letni obseg trgovanja, raznovrstnost vključenih podjetij, število članov mreže in prisotnost uglednih podjetij v mreži, kot so Samsung, Boscolo Hotels, Crocs, Lotto, Canada Railways, NBC, CNN, Pioneer, Coca-Cola, L.G. Electronics, Lenovo, United Airlines idr.

 

Nikoli sami

 

Ideja za vstop v franšizno mrežo Ormite se je porodila lani septembra, pogodbo pa je podpisal v sredini novembra. »Franšizor je v Slovenijo že v sredini decembra prišel na dvomesečno uvajanje slovenske ekipe v delo,« je pojasnil in dodal: »Na začetku je celotna komunikacija potekala preko skypa in e-pošte, saj so bili ključni ljudje zadržani z uvajanjem ciprske ekipe. Naredili smo računovodsko oceno primernosti nedenarnega poslovanja v Sloveniji za nas in vključena podjetja, katero smo zaupali podjetju za davčno svetovanje Simič & partnerji. Pogovarjali smo se tudi z nekaterimi franšiziji in preverjali mrežo po različnih kanalih. V dvomesečnem uvajanju v delo sta nam predstavnika mreže Ormita Commerce Network pomagala izbrati člane slovenske ekipe, skupaj smo opravili prve prodajne sestanke pri ključnih naročnikih, analizirali potrebe podjetij, ki so izrazila željo po sodelovanju, in drugo.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *