Franšiza je pot na evropski trg

Avtor: Boris Šavle | Objava: 04.08.2010

Solkanski Editor je edino slovensko franšizno podjetje za izdelovanje spletnih strani. Letos krepijo mrežo doma, potem bodo šli v tujino.


Tomaž Jug: »Če obdeluješ pretežno velike stranke, se klasični poslovni model obnese. Če pa imaš pretežno manjše stranke, je franšizing veliko boljša rešitev.«

Editor se je od ustanovitve leta 2004 uveljavil kot pomemben ponudnik spletnih storitev in tehnologij v Sloveniji. Ena od njihovih pomembnih konkurenčnih prednosti je ekipa 15 strokovnjakov s področja spletnega oblikovanja. Doslej so že izdelali več kakor 150 spletnih trgovin in portalov, trenutno pa servisirajo okrog 400 podjetij. Še hitrejšo nadaljnjo rast, zlasti v mednarodnem merilu, nameravajo doseči z gradnjo lastnega franšiznega sistema, ki bo prvi v Sloveniji na področju spletnih tehnologij.
 
Zakaj se je solastnik in direktor Tomaž Jug odločil za širitev s franšizingom? Za to je več razlogov. Že v diplomski nalogi se je posvetil franšizingu s poudarkom na spletnih storitvah. Nato pa je na strokovnem izpopolnjevanju v ZDA ugotovil, da ta poslovni model v svetu ni redkost, tako kakor je pri nas ali še marsikje v Evropi, ter da ni omejen le na hitro prehrano, oblačila in še nekatere druge izdelke in storitve.
 
V Sloveniji edini s franšizno mrežo
 
Obstaja še en razlog, da se je odločil za franšizing. Vstop na evropski trg. »Majhen delež slaščic celotne slaščičarne je veliko več vreden od velikega deleža manjše torte!« Tako Tomaž Jug ponazarja prednosti vstopa na globalni trg. »Nam že odstotek deleža evropskega trga pomeni veliko več, kakor če bi imeli na domačem trgu 50-odstotni delež. Potreben je torej le korenit miselni preskok. Seveda pa ni vseeno, ali vstopaš na tuji trg kot edini franšizni sistem spletnih storitev, ki že pokriva Slovenijo, ali le kot eden od slovenskih ponudnikov teh storitev,« pojasnjuje Tomaž Jug.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *