Franšiza CM collection

Avtor: Nives Pahor | Objava: 21.09.2004

Slovenska franšiza modnih oblačil za ženske in moške se počasi širi. Prispevek podjetnika: najem lokala, za ostalo poskrbi dajalec franšize.



Podjetje Intermoda razvija franšizno verigo trgovin z žensko in moško konfekcijo blagovne znamke CM Collection. To so športno elegantna oblačila za službo in prosti čas, za ženske in moške od 25 do 45 leta.  

Z lastno blagovno znamko CM Collection so prvič nastopili na slovenskem trgu pred dobrima dvema letoma, a le s prodajo na debelo. Danes imajo po Sloveniji že osem trgovin, od tega dve lastni (v Celju in Velenju), eno trgovino »outlet« (v Mariboru) in pet franšiznih trgovin (v Ljubljani, Novem mestu, Ptuju, Ajdovščini in Slovenski Bistrici). Do konca leta pa načrtujejo še dve franšizni trgovini: eno v Mariboru in eno v Ljubljani. 

Pogovarjali smo se z Matejo Svetelšek, odgovorno osebo za razvoj franšizne verige trgovin CM Colection. 

Od kod ideja za razvoj lastne blagovne znamke modnih oblačil in nato franšiznega sistema trgovin?

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Pred 12 leti smo v podjetju Intermoda začeli kot posredniki pri proizvodnji za nemške modne proizvajalce. Hkrati pa smo bili tudi zastopniki oziroma franšiziji za znano tujo blagovno znamko oblačil. Kot posredniki pri proizvodnji smo se precej naučili o proizvodnji, kot organizatorji maloprodaje pa smo se precej naučili o maloprodaji, o oblikovanju in postavljanju blaga v trgovinah, o opremi trgovine, kolekcijah itd.  

Pred dvema letoma, ko je nemške trge prizadela kriza, smo jo občutili tudi mi. In prav to nas je zbudilo, da smo začeli razmišljati o tem, da bi imeli nekaj svojega, da ne bomo odvisni od drugih. Tako se je rodila ideja za lastno blagovno znamko CM Collection. Izmislili smo si ime in ga začeli prodajati.  

12-letne izkušnje na področju tekstila so nam dale samozavest in zagon. Angažirali smo našo oblikovalko in začeli proizvodnjo. Mogoče se nismo takoj zavedali, kaj vse nas čaka, a začeli smo le. Začetek je bil seveda težak, saj smo morali celotno kolekcijo sami financirati, ampak ko vidiš uspeh, ko vidiš tvojo blagovno znamko na ljudeh, dobiš nov elan za delo.  

Na začetku smo blagovno znamko prodajali na debelo in se takoj seznanili z največjim problemom Slovenije - plačilno nedisciplino. Prej se nismo ukvarjali s prodajo na debelo na domačem trgu, zato smo se opekli. Tako smo morali razmisliti o prihodnji strategiji, da bomo lahko še naprej tržili blagovno znamko. S pomočjo ene naših prodajalk smo prišli na idejo o franšiznem sistemu. Ena naših prodajalk je izrazila željo, da bi imela svojo trgovinico, a z našimi stvarmi ... Takrat se je to izkazalo za logično rešitev. Tako smo počasi začeli graditi verigo trgovin CM Collection, v katerih se prodajajo izključno naša oblačila.  

Kakšna pa je bila podaja na začetku glede na konkurenco, ki ni majhna? 

Kolekcijo smo začeli takoj dobro prodajati. Mogoče zato, ker je to sicer moderna, a ne ekstravagantna moda, ki se laže poda večini in se zato laže prodaja.  

Kakšne prednosti ima franšizni sistem za vas? 

Glavna prednost je stalen pretok denarja ter manj skrbi z upravljanjem trgovin. Trgovine delajo po franšiznem principu, torej delajo po našem modelu in za naš račun. To pa pomeni, da dnevni izkupiček prihaja na naš račun, mi pa franšizijem mesečno nakažemo določen odstotek od prometa za opravljeno prodajo. 

Hkrati pa nam franšizni sistem omogoča, da se bolj posvečamo razvoju blagovne znamke, saj ti upravljanje trgovine sicer vzame precej časa. In tu je zelo pomemben dober franšizij - trgovec.  

Kaj pa prednosti za franšizije? 

Franšiziju po našem modelu ni treba skrbeti ne za naročanje blaga ne za njegovo plačilo. Ponujamo jim stalno založeno trgovino. Pogodbeno imamo predpisan normativ, koliko blaga mora biti v trgovini najmanj na kvadratni meter. Vsak mesec dobi trgovec nove artikle in promocijske materiale. Dejansko se ukvarja samo s prodajo.  

Kako pa izbirate franšizije? Kakšni so pogoji? 

Pri izbiri franšizijev ima najpomembnejšo vlogo lokacija trgovine. Mi imamo tri kategorije lokacij. Lokacija »a« je center mesta ali nakupovalno središče, lokacija »b« je malo ven iz centra, lokacija »c« je čisto ven iz centra. V glavnem iščemo lokacijo »a« in »b«, trenutno pa jih imamo največ v centrih mest.  

Zelo pomembno je tudi, da franšizij tudi sam prodaja in da je tip prijaznega prodajalca. Doslej se za neizkušene še nismo odločili, ampak smo se odločali le za trgovine, ki so že obstajale in so iskale nov prodajni program. Načeloma bi lahko prevzel našo trgovino tudi začetnik, ampak bi moral imeti res izjemno privlačen lokal na izjemni lokaciji. Če nekdo vzame franšizo, a se z njo ne ukvarja, mu običajno ne gre dobro. Iz izkušenj vidimo, da so franšiziji, ki tudi aktivno sodelujejo pri prodaji, najuspešnejši. Ker ve, da je od njegove prodaje odvisen tudi njegov zaslužek, se veliko bolj potrudi. Seveda ima zaposlene tudi druge prodajalce, a je bistvenega pomena, da je tudi on prisoten.  

Ali morajo franšiziji in prodajalci nositi vaša oblačila? 

Priporočamo jim, da se oblečejo v CM Collection oblačila. Saj je precej laže prodajati, če prodajalka/prodajalec nosita tvoja oblačila, če ji/mu pristajajo. Taka oblačila se bo ta dan povprečno več prodalo. To je neke vrste promocija.  

Kakšne stroške ima pravzaprav franšizij? 

On nosi strošek najema prostora, pohištvo in tablo za trgovino mora nabaviti sam. Pri pohištvu so postavljene določene zahteve le kar se tiče videza.  

Kako tržite vašo franšizo? 

Večinoma se franšiziji prijavljajo sami. Najteže je bilo odpreti prvi dve trgovini.  

Kaj ponujate franšizijem s strokovne plati? 

Dajemo jim nasvete, pošiljamo jim fotografije in predloge za videz prodajnih polic. Že poleti jim pošljemo fotografije izdelkov, ki jih bodo dobili jeseni. Mesečno dobijo tudi mapo z vsemi novostmi, navodili, priporočili, fotografijami ...  

Za stike s franšiziji imamo zaposlenega človeka, ki dnevno komunicira z njimi ter skrbi, da blago stalno kroži. Recimo, če se nekje nekateri artikli ne prodajajo, poskrbi, da se prenesejo drugam ...  

Tudi sama jih pogosto obiskujem ali kontaktiram po telefonu, svetujem, ko potrebujejo pomoč.  

Kaj pa promocija? 

Stroške nacionalnega oglaševanja nosimo mi, lokalnega pa franšiziji. Sicer pa imajo franšiziji tudi svoje baze strank, ki jih obveščajo o ponudbah in akcijah na različne načine, na primer po e-pošti, SMS-ih, z letaki ... 

Imate kakšne zahteve glede velikosti prodajaln? 

Ja, kvadratura je točno določena. To pa zato, ker delamo kolekcijo. Precej teže je delati kolekcijo, če imaš eno trgovino na 100 m2, eno pa na 30 m2. Če imaš ogromno trgovino, moraš narediti trikrat več, kakor če imaš eno manjšo. Zato smo kar postavili normativ od 40 do 60 m2. To nam olajša tudi načrtovanje proizvodnje. Vsak mesec moramo obnoviti približno eno tretjino zaloge in ker so vse trgovine približno enako velike, je tako laže načrtovati. 

Kaj pa cenovna politika?  

Radi bi bili približno za tretjino cenejši od kakovostnih tujih blagovnih znamk. Čeprav ponujamo enako kakovostne izdelke. Za zdaj deluje. 

Razmišljate o tujini? 

Razmišljamo tudi o odhodu na tuji trg, a počasi. Malo tipamo v smeri Avstrije in Nemčije. Vendar sta zdaj na prednostni listi novi trgovini v Mariboru in Ljubljani.  

Kakšni so trendi na področju tekstila v Evropi? 

V Evropi so na področju tekstila določena predvidevanja glede prodaje. Prodajalne, ki nabavljajo blago od več različnih dobaviteljev, po napovedih evropskih strokovnjakov za tekstil nimajo prihodnosti. Obdržale pa naj bi se specializirane prodajalne. To pomeni, da imajo največ dve ali tri blagovne znake, najbolje pa kar eno samo. O velikosti trgovin si strokovnjaki niso enotni, vsekakor pa morajo biti blagovne znamke v trgovini razpoznavne. Ljudje se navadijo na določen stil, na določene modele in se radi vračajo k blagovni znamki, ki jim ustreza. Je pa pomembno, da se jim ponudi vse od ene kolekcije na enem mestu. Trgovine s tremi metri srajc ali hlač so preživete.

Franšiza CM Collection

Ponudba: moška in ženska športno elegantna oblačila
Začetek franšize: 2002
Število franšizijev: 5
Trajanje pogodbe: nedoločen čas, poskusna doba pol leta
Vstopna licenca: ni
Začetna investicija: oprema trgovine
Stroški za uporabo licence: ni
Velikost trgovine: od 40 do 60 m2
Info: www.intermoda.si

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *