|
|||
Finska stavi na ustvarjalnostDušan Jovanovič, snovalec vizualnega sporazumevanja in ustanovitelj podjetja Karstium na Finskem, govori o državi, ki stavi na ustvarjalnost in možnostih podjetniškega uspeha na tem trgu.
Finska vidi svojo prihodnost v Evropski uniji in svetu v izvozu ustvarjalnosti, zato je za Fince ustvarjalnost v različnih dejavnostih enakovredna znanosti in tehnologiji, dosedanjim simbolom ustvarjalnosti. V tej finski preobrazbi sodeluje tudi oblikovalec, mojster grafičnega oblikovanja in ne nazadnje tudi uspešen podjetnik Dušan Jovanovič, ki se je rodil v Sloveniji, od leta 1983 pa živi in ustvarja v Helsinkih na Finskem, kjer ima podjetje Karstium, kar v latinščini pomeni »kras«.
Med njegova pomembnejša dela lahko uvrstimo oblikovanje številnih grafičnih podob za finsko pošto, ministrstvo za promet in zveze, gledališke akademije, državni urad za konkurenčnost, urad za napredek zdravstva, univerzo v Kuopiu, slovensko kulturno društvo na Finskem, centralno stranko Finske v Sloveniji (Saturnus), Tomos, ustanovo Maks Fabiani. Leta 2000, ko so bili Helsinki evropska prestolnica kulture, je sodeloval in soustvaril umetniški projekt KIDE Kristal 2000. Zanimalo nas je, kako vidi Jovanovič Finsko v primerjavi s Slovenijo. … Zakaj ste sploh odšli na Finsko? V Sloveniji osemdeseta leta niso bila preveč naklonjena resnemu oblikovanju nadarjenih mladih oblikovalcev. Od Finske sem zelo veliko pričakoval: otrok je bil na poti, začetek družinskega življenja in začetek novega ustvarjalnega dela. Še danes se spomnim, kako sem tisto jesen pred šestindvajsetimi leti pristal na helsinškem letališču. S sabo sem imel velik in težek kovček (portfolio). Tista jesen je bila zame res zelo dobra, saj sem skoraj istočasno dobil sina Ruja in zaposlitev v mednarodni agenciji Lintas Wordwide.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|