Enakopravna trgovina sveta

Avtor: Metka Nograšek | Objava: 06.06.2012

Doc. dr. David Limon, predsednik zadruge Odjuga in predavatelj na Filozofski fakulteti v Ljubljani, nam je zaupal nekaj zanimivosti iz sveta prostovoljstva in pravičnega trgovanja.


David Limon o poslu: »V času krize je koncept pravične trgovine dobrodošel.«

Zakaj ste se odločili za pravično trgovino?
Društvo Humanitas, s katerim sem začel sodelovati kot prostovoljec, je podpiralo zasnovo pravične trgovine. Leta 2004 je ustanovilo pravično trgovino 3 Muhe, ki je pozneje začela delovati pod okriljem pravično trgovinske zadruge Odjuga. Na začetku smo uvažali izdelke različnih proizvajalcev iz Afrike. Ker je slovenski trg premajhen za kritje vseh stroškov, smo se odločili, da bomo v sodelovanju z organizacijo EZA prodajali tudi izdelke iz Avstrije. Z družbeno-politično idejo in alternativnim pristopom želimo ljudi osvestiti o delovanju proste trgovine med Evropo ter Afriko in Južno Ameriko.  

Kaj pomeni pravična trgovina?
Cilj proste trgovine je nakup po najnižji in prodaja po najvišji možni ceni, kar pa prebivalcem revnejših držav ne omogoča preživetja. Ideja pravične trgovine vsebuje ceno, ki za proizvajalca ni najnižja. Ta je stabilna, ni odvisna od nihanja razmer na finančnem trgu. Pomemben del sodelovanja je tudi spodbujanje dela, ki ne temelji na izkoriščanju otrok in žensk. Del sredstev od prodaje je namenjen skupnosti, gradnji šol in bolnišnic.  

Kako ste izbrali ime trgovine?
Ime 3 Muhe izhaja iz rekla 'ubiti tri muhe na en mah'. Vodilo trgovine je: Kupi dobro stvar, naredi dobro delo in bodi dobre volje!  

Katere so posebnosti vaše ponudbe?
Izdelke kupujemo neposredno od proizvajalcev in prek Avstrije. Proizvajalci prvih prejmejo od 30-50 odstotkov sredstev od prodaje. Znesek je odvisen predvsem od stroškov prevoza. Prav vsi izdelki pravične trgovine so unikatni, ekološki in izdelani tudi iz recikliranih materialov.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *