Ena dobra ideja in zaupanje

Avtor: Petra Mauer | Objava: 07.05.2014

Dejstvo je, da so blagovne znamke osrednje sredstvo in najpomembnejše tržno orodje podjetij za ohranitev lastne identitete. Toda sporočati lastnosti blagovne znamke z logotipom in drugimi dimenzijami je brezpredmetno, če uporabniki le-te ne poznajo. Kupce je torej treba najprej izobraziti, se jim čim bolj približati ter jih pridobiti do te mere, da začnejo blagovni znamki zaupati.


Igor Arih: »Ne obstajajo barve, oblike in simboli, ki so boljši od drugih. Oblikovanje logotipa oziroma blagovne znamke je samo forma, ki je mnogokrat nepomembna v primerjavi z vsebino.« (Foto: Bojan Šverko)

»Lahko se zgledujemo po rock`n`rollu,« je začel najin pogovor Igor Arih, marketinški svetovalec, o načinih, kako čim bolje poskrbeti za razvijanje in promocijo blagovne znamke. »Pred njim ni bilo globalnih znamk,« je nadaljeval. »Rock`n`roll predstavlja izdelek v glasbi, za katerega so uporabili model ciljanja na enega poslušalca, da bi jih pridobili sto in več. S tem načinom je zavladal svetu.« Pionirji te zvrsti glasbe so se promocije lotili enostavno. »Najprej so posnetek zaigrali prijateljem iz garaže, nato so povabili še prijatelje iz soseščine, skratka, tiste, ki so jih dobro poznali. Kateri izmed njih je morda imel strica, ki je imel v lasti radijsko postajo, on je zopet poznal kakšnega izmed didžejev, ki je bil odprt za to novo glasbeno zvrst, in tako se je sčasoma glasba razširila med množice, v svet.« Ciljanje na enega, da jih dosežemo sto, tisoč, milijon je po sogovornikovih besedah najstarejši in najuspešnejši princip promocije. »Je zidanje mostu med izdelkom in publiko, deluje pa po principu dinamičnih komunikacij.«

 

Zamenjati stare načine z novimi

 

Kreativni direktor pojasnjuje, da se še vedno večina podjetnikov poslužuje starih obrabljenih načinov ustvarjanja in promocije blagovnih znamk. Trdi, da mnogo marketinških služb v podjetjih ne opravlja svojega dela, da se držijo starih principov iz preteklosti ter zgolj opazujejo, da nekaj enostavno ne deluje tako odlično, kot je v preteklosti, in si ne upajo menjati strategije. »Ničesar, kar je bilo nekoč sprejeto v upravi, ne želijo spreminjati, saj s tem sprejemajo tveganje za izgubo svoje pozicije v podjetju, poleg tega jim učenje novih marketinških načinov prinaša več dela in tudi odgovornosti.« Mnogi se s tem nočejo soočati, zato raje ostajajo na mestu in posledično zaostajajo za konkurenco.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *