|
|||
Družabno poslovanjeMnoga podjetja danes prilagajajo svoje poslovanje tudi družabnim omrežjem in družabnim orodjem, ki odpirajo neslutene priložnosti, so povedali na konferenci o družabnem poslovanju, ki jo je IBM pripravil v svojem inovacijskem centru.
IBM je v svoji 100 let dolgi zgodovini že velikokrat postavljal mejnike v razvoju tehnologije. Med drugim je leta 1997 naznanil prihod e-poslovanja kot vizijo opravljanja poslovnih aktivnosti z informacijsko-komunikacijskimi tehnologijami in predvsem internetom. Zadnje čase promovira novo vizijo – idejo družabnega poslovanja oziroma družabnega podjetja (angl. social business pomeni oboje), s katerim lahko podjetja pridobijo poglobljene odnose z uporabniki, učinkovito delovanje in optimizacijo delovne sile. Če vemo, kakšni sta danes razširjenost in pomen e-poslovanja, se zavedamo tudi, da je treba zamisel o družabnem poslovanju vzeti dokaj resno.
Strateški pristop
Internet je postal ključno orodje poslovanja v vseh podjetjih in industrijah – od e-pošte in izmenjave datotek, prek spletnih rešitev za finance in računovodstvo, do sistemov za dobavne verige in orodij za podporo odločanja. Samo deset let po tem, ko se je naš delovni prostor razširil na splet, se je družabno poslovanje začelo širiti skozi vse sektorje ekonomije po vsem svetu. Družabno podjetje ni tisto, ki ima spletno stran na Facebooku ali račun na Twitterju, temveč podjetje, ki uporablja in neguje duh sodelovanja in skupnosti, tako znotraj kot navzven. V družabnih podjetjih večina zaposlenih – delavci kadrovske službe in oddelka marketinga, zaposleni v razvoju izdelkov in službi storitev za stranke ter drugi – uporablja pri svojem delu tudi družabne medije podobno kot druga orodja in kanale.
Svetovalna družba McKinsey & Company odkriva, da ima devet od desetih podjetij, ki uporabljajo tehnologije Web 2.0, od tega merljive poslovne koristi. V lanski raziskavi analitske hiše IDC je 41 odstotkov podjetij potrdilo, da so že uvedla katero od družabnih programskih rešitev. Po raziskavi samega IBM-a je v podjetjih, ki se ponašajo z odličnostjo, verjetnost, da zaposleni uporabljajo družabna in sodelovalna orodja, za kar 57 odstotkov višja kakor v preostalih podjetjih. Nedavna IBM-ova spletna razprava med 4000 registriranimi sogovorniki na temo družabnega poslovanja (2011 IBM Social Business Jam) je pokazala, da zahteva sprememba podjetja v družabno dolgoročen strateški pristop in mora biti integrirana v poslovni proces.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|