Dogajajo se tektonski premiki

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 09.03.2009

Dr. Miroslav Rebernik o naraščajočem zanimanju za podjetništvo v Sloveniji in priložnostih ter izzivih, ki jih prinaša gospodarska kriza.


Dr. Miroslav Rebernik: »Podjetja, ki propadajo, bodo naredila prostor za nove ponudnike. Zato je nevarno, da bi zdaj država na veliko reševala podjetja brez perspektive.«

Zadnja raziskava Svetovni podjetniški monitor (GEM) je pokazala najvišjo stopnjo podjetniške aktivnosti doslej v Sloveniji. Še nikoli se ni toliko ljudi ukvarjalo s podjetništvom ali razmišljalo, da bi odprli svoja podjetja. Avtor raziskave, dr. Miroslav Rebernik z mariborske Ekonomsko-poslovne fakultete, pa pravi, da je to le ena plat medalje in da obstaja tudi tista manj prijetna. Naraščajoče zanimanje za podjetništvo je lahko tudi posledica neurejenih razmer v podjetjih, zaradi katerih najsposobnejši posamezniki bežijo na svoje. Kakorkoli, od zadnje raziskave se je »zgodila« kriza in vprašanje je, kako bo ta vplivala na zanimanje za podjetništvo in seveda na same podjetnike.
 
Slika podjetniške aktivnosti v vaši zadnji raziskavi, ki ste jo resda opravili še pred začetkom gospodarske krize, je izjemno optimistična. Takega zanimanja za podjetništvo še ni bilo. 
Rezultati so najboljši, odkar izvajamo to raziskavo v Sloveniji. Vendar je tu več dejavnikov, ki jih je treba poznati. Če gledamo samo indeks TEA, ki kaže delež odraslih prebivalcev, ki ustanavljajo podjetje ali ga vodijo manj kot 42 mesecev, je napredek izredno ugoden. Leta 2007 je znašal 4,6 odstotka, lani pa že 6,4. To konkretno pomeni, da smo imeli lani 20 tisoč posameznikov več, ki se ukvarjajo s podjetništvom. Razumeti pa moramo, da je indeks TEA samo eden od dejavnikov, ki kažejo stanje podjetništva v državi. Celotnega razvoja podjetništva ne moremo zreducirati zgolj na število posameznikov, ki se ukvarjajo s podjetništvom. Pomembno je tudi vedeti, kdo so ti podjetniki in kakšne vrste podjetij nastajajo. Pomembna je torej tudi kakovost podjetij in podjetnikov, ne samo njihovo število.  

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *