|
|||||||||||
Dobrodošli v digitalnem hoteluNajmanj, kar potrebuje vsak hotel, je internetni kotiček. Največ, kar lahko ponudi hotel, pa je mogoče videti v Ljubljani v novem hotelu.Danes lahko na internetu najdemo predstavitve tudi najmanjših hotelov, ker se njihovi lastniki zavedajo pomena tovrstne promocije, ki je običajno povezana s praktično možnostjo rezerviranja nočitev. A kljub temu dostop do interneta gostom ni omogočen niti v nekaterih srednje velikih hotelih, v manjših pa le izjemoma. Na videz je paradoksalno, da se lastniki hotelov zavedajo lastnih koristi od interneta, ne pa potreb gostov, kar njihov glavni cilj. Ker uradne evidence ali raziskav še vedno ni, lahko samo ugibamo, da je pri nas brez spletnega dostopa nekje blizu polovica vseh srednje velikih in manjših hotelov. Nujnost interneta Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. Pri nas je internet konec 2003 uporabljalo vsaj občasno približno 45 odstotkov prebivalstva, danes verjetno že 50 odstotkov. Povprečje v Evropski uniji, iz katere prihaja večina naših gostov, pa je še nekoliko višje. Če je toliko ljudi navajenih uporabljati internet, jim je to verjetno treba zagotoviti tudi v hotelu, vprašanje le, v kakšni meri. Turisti, ki doma ali na poslu uporabljajo internet, na dopustu verjetno potrpijo tudi brez njega, še posebej na krajšem. Zanimivo vprašanje bi bilo, ali bi ga uporabljali, če bi za to imeli možnosti proti kakšnemu manjšemu plačilu?
Poslovni gosti pa običajno prav potrebujejo internet in so zato tudi bolj izbirčni. Kakorkoli že, lahko rečemo, da je ponudba dostopa v internet v hotelih kot minimalna oblika »informatizacije« potrebna in koristna. Gosti s tem lahko zadovoljijo še eno svojo potrebo in so zato lahko s hotelom še bolj zadovoljni. Vključevanje dostopa v internet v ponudbo hotela postaja počasi del nekakšne hotelske kulture, znak spoštovanja gostov in njihovih potreb. Čez kakšno leto bo verjetno že težko najti resnejši hotel brez ponudbe interneta. Najenostavnejša rešitev Zdaj se postavlja samo vprašanje »koliko interneta«? Skromen internetni kotiček namreč ne more zagotoviti bistvene večje privlačnosti hotela. Za bolj zahtevne je potreben priključek vsaj v nekaterih sobah ali kot minimum poslovno središče z več računalniki, priključenimi v splet. Razumljivo je, da se hoteli težko odločajo za večje posege, kot je uvajanje širokopasovne povezave v vse sobe, zato je za starejše hotele običajno sprejemljiva rešitev uvajanje navadne, ISDN ali ADSL linije v poslovno središče z nekaj računalnikov in morda tudi v apartmaje, če jih imajo. Hotel, ki vgradi napeljavo za brezčično omrežje, omogoča svojim gostom, da se s svojimi aparati neposredno povežejo v javno omrežje (pri nas se imenuje Newlan in sta ga ustvarila Mobitel in Siol). Primer: Microsoftova NT konferenca v hotelu Grand Emona v Portorožu pomladi 2004. Nekateri se alternativno odločajo na ponudbo brezžičnih omrežij za dostop v internet, predvsem javno dostopnega omrežja Neowlan, ki sta ga uveljavila Mobitel in Siol. Ta rešitev seveda predpostavlja, da so sami hotelski gostje opremljeni za brezžično povezavo v internet s prenosniki in dlančniki, ki to omogočajo. »Poslovno« in »celostno« Omenjeni rešitvi rešujejo »problem« v že obstoječih hotelih. V nasprotju s počasno »internetizacijo« že obstoječih hotelov smo tako pri nas kakor po svetu priče hitrega razvoja novih trendov v hotelirstvu, ki daleč presegajo minimalne zahteve glede interneta. V nove hotele, namenjene kongresnemu turizmu, poslovno usmerjene hotele in hotele najvišjega razreda, ki so to pogosto vse naenkrat, zadnje čase skoraj praviloma vgrajujejo celostne rešitve, ki temeljijo na IP-telefoniji (»kratica IP pomeni »internetni protokol«, torej tehnološko osnovo za vse opisane rešitve in storitve). Internetne komunikacije niso namenjeno samo gostom temveč tudi samemu hotelu, njegovi upravi in osebju za naprednejše oblike vodenja hotelov. Celotna rešitev odpira hotelom nove perspektive, vodi k racionalizaciji hotelskih storitev in funkcij ter omogoča nadaljnje dogradnje v prihodnosti. Najcelovitejšo rešitev IP-telefonije za hotele, ki pa so uporabne tudi za pisarne, gospodinjstva in javna mesta, ponuja podjetje Cisco Systems, vodilni razvijalec programske in strojne IP-opreme ter spletnih rešitev. Strokovnjaki podjetja Cisco so med drugim razvili rešitev »poslovno pripravljenega hotela« (Business Ready Hotel), ki v enotnem omrežju omogoča glasovne, podatkovne in video komunikacije. Nadgradnja teh rešitev je koncept »celostnega hotela« (Holistic Hotel), ki prinaša še večpredstavnostne in zabavne programe. Cisco na teh projektih povezuje vrsto podjetij iz vsega sveta. Rešitve »poslovno pripravljenega hotela« so v zadnjem letu vgradili v 11 velikih hotelov po svetu in še v sedem hotelov v ZDA. Poljski Sheraton Krakow je najnovejši. Več kot telefon Telefonija na osnovi internetnega protokola v hotelu Sheraton Krakow: vse sobe imajo posebne Ciscove telefone z zaslonom, ki je občutljiv na dotik. Podobne telefone ima tudi osebje, ki pa ima dodatno še brezžične telefon. Na ta način je omogočena intenzivna komunikacija med gosti in osebjem in med osebjem samim. Gostom je na voljo vrsta inovativnih storitev iz sobe: pošiljanje in sprejem tekstualne in glasovne e-pošte, prevzem sporočil iz hotelske recepcije, informacije o Krakovu, vremenske napovedi, pregled zmogljivosti drugih hotelov Sheraton, pregled tečajev, rezerviranje dvoran za sestanke, preverjanje hotelskega računa, samodejno bujenje, naročanje posameznih storitev in podobno. S sedanjo komunikacijsko infrastrukturo je hotel tudi pripravljen za nadaljnje uvajanje zabavnih in drugih storitev, kot je na primer video na zahtevo. Vse sobe v hotelu Sheraton Krakow omogočajo prek telefonov Cisco 7970 uporabo e-pošte, izmenjavo glasovnih sporočil, preverjanje računov, pridobivanje različnih informacij in podobno. Večina storitev je omogočena tudi brezžično iz kateregakoli dela hotela, zahvaljujoč brezžičnem omrežju Wi-Fi (802.11b), ki omogoča tudi formiranje »navideznih omrežij« (VPN) - na ta način je na primer mogoče pripraviti posebne komunikacije za izbrano število udeležencev. Trenutno najvišji nivo informacijskih, komunikacijskih, poslovnih in zabavnih storitev lahko najdemo v svoji bližini – v hotelu Domina Grand Media v Ljubljani. Hotel so poleti odprli »tiho«, uradno in zagotovo manj tiho pa ga bodo kmalu, ko bodo končani predsedniški apartma, Casino Ljubljana v pritličju, ki so ga tja »priselili« iz središča mesta, in posamezni hotelski servisi. »Digitalni hotel«, »IP-hotel«, »tehnološki hotel« oziroma »multimedijski hotel«, kakor vse lahko poimenujemo ljubljanski objekt, je opremljen z doslej najkompleksnejšo rešitvijo IP-telefonije na svetu. Hotel Domina Grand Media, ki ga je za 20 let najela italijanska hotelska mreža Domina Vacanze, je večinska last avstrijskih nepremičninskih družb Alpha Baumanagement (AB) in Immobilien Project Development. Grand Media je nova blagovna znamka, ki so jo po zamisli Gerharda Kasperja, direktorja družbe AB, skupaj razvili avstrijski podjetji AB in Ivistar ter italijansko podjetje PiT Consulting, v sodelovanju s številnimi podjetji, med katerimi so Siemens, Sony, Deutsche Telecom in Fraunhoferjev institut. Izjemno veliko so prispevala tudi naša podjetja, ki so razvila posamezne programe, integrirala sistem in oblikovala njegov končni videz, sedaj že prepoznavna tudi po svetu: Avtenta.SI (Avtotehna), TSE Trade in TV Pika, v sodelovanju s Fakulteto za računalništvo in informatiko, družbo Voljatel, Burdo in Abanko Vipa. »Internetizacija« do konca Hoteli niso več samo mesta za prenočevanje in bodo to v prihodnje vedno manj. V hotele danes prihajajo vse bolj zahtevni gosti, ki se doma in med poslovanjem informirajo v internetu, si izmenjujejo e-pošto, spremljajo borzna sporočila, se dodatno izobražujejo in podobno – ter si tovrstne storitve želijo tudi v hotelu. To posebej velja za udeležence kongresov, konferenc in seminarjev v hotelih, ki že »po definiciji« potrebujejo ustrezno okolje za nadaljevanje svojih poslovnih aktivnosti in obenem tudi ponudbo zabave v najširšem pomenu. Celo turisti postajajo vse bolj zahtevni, ker se želijo že v hotelu informirati o turistični ponudbi v mestu in drugod, obdržati osnovne komunikacije s prijatelji prek e-pošte, pogledati filme po lastni izbiri in tako naprej. Sodobne storitve za goste sčasoma postajajo pogoj v praktično vseh vsaj malo boljših hotelih, še posebej v večjih. Informacijsko-komunikacijsko posodabljanje hotelov na temelju IP-telefonije odpira možnosti za dodatno privlačevanje gostov oziroma popolnejšo ponudbo in zaslužek na dodatnih storitvah. Informatizacija hotelov obenem omogoča racionalizacijo poslovanja, boljše upravljanje sredstev, popolnejšo kontrolo in – kar je danes vse bolj pomembno – učinkovitejše varnostne ukrepe na vseh nivojih. Zato v prihodnje lahko pričakujemo nadaljnjo »internetizacijo« preostalih hotelov, pri manjših na najbolj preprost način. V večjih hotelih se bodo lastniki prej odločali za temeljito preureditev s prilagajanjem novim informacijskim in komunikacijskim tehnologijam. Novih hotelov pa nihče ne bo gradil brez sodobnih informacijskih in komunikacijskih sistemov, v razponu od širokopasovnih priključkov na internet do celostnih rešitev z žičnimi in brezžičnimi omrežji. Na še en hotel s tako vrhunsko rešitvijo, kakor je tista v Domina Grand Media, pa bomo verjetno morali počakati. Maksimalna rešitev Hotel Domina Grand Media v Ljubljani: pogled na plazemski zaslon v sobi, ki predstavlja raznovrstno ponudbo. Komunikacijski sistem omogoča komunikacije s hotelskimi službami, konferenčnim središčem, sobami in zunanjim svetom, izmenjavo e-pošte, videokonference, tiskanje dokumentov, sprejem faksov na zaslonu, pregled revij in časnikov, pridobivanje različnih informacij, kot so na primer, turistične, meteorološke ali gostinske, poslušanje radija iz interneta, gledanje okoli 100 satelitskih TV-kanalov in približno 1000 filmov iz baze, brskanje po internetu, nakupovanje v spletu in podobno. Večina storitev je na voljo tudi brezžično. |
|