|
|
Dobri franšizni odnosiOdnosi med franšizorjem in franšizojemalci so temeljnega pomena za rast in uspeh franšize.V tej rubriki smo že večkrat zapisali, da se moramo glede odnosa med franšizorjem in franšizijem predvsem zavedati, da tu ne gre za klasičen odnos med delodajalcem in zaposlenim. Tu gre bolj za partnerski odnos, saj je obema cilj uspeh posla oziroma franšize. Vsi udeleženci se morajo zato zavedati, da dobri »medfranšizni« odnosi prispevajo k boljšemu počutju vseh vpletenih in seveda k uspešnejšemu poslovanju franšize.
Res pa je, da enako kot velja za novince v vsakem podjetju, morajo tudi novi franšiziji na začetku najprej doumeti pomen učenja in poslušanja. Na začetku morajo absorbirati veliko novih informacij, razumeti morajo filozofijo in način delovanja franšizorjevega podjetja, šele nato lahko začnejo komentirati franšizorjeve odločitve in ponujati svoje rešitve. Slednje je pomembno, saj take franšizije franšizor rad vključi, ko gre za sprejemanje pomembnih odločitev. V nadaljevanju podajamo nekaj nasvetov Joeja Lindenmayerja, franšiznega strokovnjaka in solastnika franšizne verige TSS Photography ter lastnika otroške umetniške franšize Young Masters. Njegovi nasveti lahko prispevajo k boljšim odnosom med franšiziji in franšizorjem.
1. Vedno zahtevajte odgovore na svoje dvome. Kot franšizij: Svojemu franšizorju že na začetku jasno povejte, da z njegove strani pričakujete pojasnila za vse svoje dvome, povezane z vodenjem podjetja oziroma dvome, povezane z uvajanjem sprememb v franšizni sistem. Dejstvo je, da franšizor nenehno sprejema poslovne odločitve, ki vplivajo na sedanje in prihodnje poslovanje franšiznega sistema. Vse odločitve pa niso vedno vsem vpletenim povsem razumljive in prav na tej točki lahko nastopi eden najbolj kritičnih trenutkov franšiznega odnosa. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|