|
|
Dobra prepoznavnost podjetja sama privablja strankePodjetja tekmujejo tako v tržnem okolju (interakcije med podjetji in strankami) kot tudi v netržnem okolju, ki postavlja okvirje poslovanja za podjetja. Naloga odnosov z javnostjo je ravno celostno upravljanje in povezovanje obeh okolij, kar prinaša podjetjem še neizkoriščeno konkurenčno prednost in prispeva k boljšim poslovnim rezultatom v tržnem okolju.Zasičenost z oglaševanjem, skrajno zahtevni potrošniki, močna konkurenca, obilica podobnih produktov in storitev, ki po vrhu vsega zadovoljujejo še iste potrebe, je le nekaj značilnosti sodobnega poslovnega okolja. Prostora za uspešno pozicioniranje vašega produkta in njegovo prepoznavnost je vse manj. Oglaševanje je učinkovito samo še v določenih panogah, njegova zaznavnost pa na drugi strani močno pada.
Odnosov z javnostjo se je dolgo držal negativni prizvok kot »porabniške« funkcije, ki kot taka ne pripore k doseganju poslovnih ciljev in ustvarjanju dodane vrednosti. Odnosi z javnostjo so bili tako razumljeni kot podporna služba velikih (državnih ali tujih) korporacij, katerega naloga je zgolj (suhoparno) odgovarjanje na povečini neprijetna novinarska vprašanja v stilu: tega ne moremo komentirati. Seveda so tudi zaostrene gospodarske razmere in novi vzorci mišljenja prispevali k temu, da so odnosi z javnostjo prešli iz pasivnega v aktivno komuniciranje in kot taki podpirajo izvajanje poslovne strategije in ostalih funkcij v podjetju, kot je na primer prodaja.
Zaradi večje prepoznavnosti lažje dosegamo nove stranke
Pozitiven vpliv, ki ga prinaša investicija v odnose z javnostjo, lahko potrdim tudi iz lastnih izkušenj. Odkar smo načrtno začeli z vsemi deležniki s komunikacijo, ki presega zgolj »prodajo«, se je opazno povečala prepoznavnost podjetja, kar nam je na eni strani olajšalo navezovanje stikov z novimi strankami, hkrati pa je na drugi strani samoiniciativno do nas prišlo tudi več strank. V tej točki lahko tako trdim, da ima izvajanje dejavnosti na področju odnosov z javnostjo neposreden pozitivni učinek na povečanje prihodkov, investicija v odnose z javnostjo pa se je povrnila v približno enem letu. Prav tako se je povečal tudi ugled podjetja, kar nam je omogočilo lažje utemeljevanje cen storitev. Dobra prepoznavnost podjetja tako sama privablja stranke in s tem zmanjšuje potrebo po drugih oblikah trženjskega komuniciranja, na primer neposredne prodaje in oglaševanja.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|