Dobra lokacija je zlata vredna

Avtor: Stanko Levičar | Objava: 14.03.2008

Z izbiro optimalne lokacije se približate kupcem, dobaviteljem, distributerjem, zaposlenim ... in zmanjšate stroške oglaševanja.


BTC – prototip nakupovalnega središča. Za iskanje prave lokacije se splača potruditi. Kraj in naslov poslovanja, ki ga boste izbrali, boste verjetno uporabljali vrsto let. (Foto: Arhiv BTC)

Ray Kroc, ki je ustanovil McDonald's, je nekoč skupino študentov vprašal, ali vedo, s katerim poslom se ukvarja. Potem ko se nasmejali »šali«, je nekdo dejal: »Vsi vemo, da se ukvarjate s hamburgerji.«  

»Ni res,« je odvrnil Kroc, »ukvarjamo se z nepremičninami!«

Zaman je imeti izvrstno idejo in načrte za nov posel, če ga ne postavimo na ustrezno lokacijo. V gostinstvu lahko dobra lokacija v nov lokal pripelje veliko gostov, že zaradi velike frekvence mimoidočih, pa čeprav še nihče ni slišal zanj. Podobno velja tudi za knjigarne, butike, slaščičarne ... Po drugi plati je lahko za nekatere dejavnosti pri lokaciji pomembno to, da je blizu avtoceste, da je dovolj parkirišč za stranke in zaposlene ali da so blizu fakultet, bolnišnic, neokrnjene narave ali česa drugega.  

Preverite, kdo vse so mimoidoči 

Če je pri vaši dejavnosti pomembno to, da ste blizu strankam, je frekventnost teh prva stvar, ki jo je treba pri lokaciji, o kateri razmišljate, preveriti. To je mogoče, če poprej veste, kdo sploh so vaše stranke. Četudi gre za, na prvi pogled, enostavno vprašanje, postane pri izbiri lokacije najmanj tako pomembno kot višina najemnine oziroma cena prostorov.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *