Dober vodja

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 07.06.2010

Pet voditeljskih lastnosti za boljša podjetja in boljši svet.


(Big Stock Photo)

Beseda voditeljstvo danes opredeljuje vse, kar delajo vodje – menedžerji, direktorji in drugi na vodilnih položajih. Toda! »Ne potrebujete naziva, da bi bili voditelj« je dal naslov svoji knjigi Mark Sanborn, ameriški govornik, pisec in strokovnjak za voditeljstvo. Kajti, če sledimo samo dobesednemu prevodu, voditelj vodi, menedžer pa le upravlja. Zato bomo uporabljali predvsem besedo voditelj, ker najbolje zajema lastnosti dobrih vodij. Ne glede na naziv pa pomeni, da je voditelj tisti, ki daje zgled, pozitivno vpliva, prepriča in ima zato posnemovalce, ki mu sledijo. Voditelja pri njegovi dejavnosti usmerja želja vplivati, dati pozitiven prispevek in s tem oblikovati boljši svet za vse, ki jih vodi in za katere dela. Voditelju ni prvi cilj napredovati, doseči nekaj zase, pač pa dati in navdušiti.
 
Na podlagi osebnih izkušenj z različnimi vodji in z vodenjem sem izbral pet voditeljskih lastnosti, ki so potrebne za to, da podjetnik, menedžer, direktor, predsednik uprave ... postane voditelj. Voditelj v takem smislu pa je lahko tudi kdorkoli od zaposlenih in ni nujno, da sploh ima podrejene.
 
Prva lastnost: Vizija
 
Vizija – sposobnost videti, ustvariti oziroma si zamisliti jasno pot naprej – je voditeljska lastnost, ki jo lahko imajo tudi drugi ljudje, ne samo vodje. Vendar voditelja od drugih razlikuje to, da to vizijo, te ideje tudi uresniči. Kajti od vizije do izvedbe je dolga pot in še tako velike sanje ne pomagajo. Za uresničitev idej je namreč treba opraviti vse tiste podrobnosti, ki jih razni »vizionarji« samo »bi opravili«. A jih ne. Oni imajo le ideje in vizije, voditelji pa jih tudi uresničujejo.
 
Seveda pa voditelj lahko ustvarja in uresničuje vizije le, če ima znanje, je razgledan, izkušen ter dober strokovnjak in poznavalec, kar mu daje potrebno avtoriteto. Za ustvarjalnost pa mora vizije najprej »ujeti«. Zato vsak dober vodja namenja določen čas samo razmišljanju, zapisovanju misli, sestavljanju in premlevanju idej. S hitrim uresničevanjem idej tako voditelj sam ustvarja spremembe, medtem ko se drugi nanje le še odzivajo. Voditelj pač vodi!

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *