|
|
Dan s Simonom PremrlomDelavnik direktorja podjetja za veleprodajo igrač Unika TTI ni ravno igriv, je pa pester: stiki s Hongkongom, Beogradom, NZS, GZS, OKS... pa še vsa »običajna« direktorska dela z izterjavo plačil vred.Ko sem se mrzlega, a sončnem jutru bližal sedežu postojnskega podjetja Unika TTI, sem srečeval čedalje več vozil z značilnim, razposajenim klovnom, ki poleg velikega napisa UNIKA pove, kaj vozijo. »Dobrodošli v deželo igrač«, pravijo napisi. In tja sem prispel že ob pol osmih zjutraj. 7:30 Simon Premrl, direktor in večinski lastnik podjetja, se je po obveznem jutranjem ritualu, hranjenju rib v svojem akvariju, ob neizogibni jutranji kavici s sodelavcem poglabljal v skrivnosti digitalnega fotoaparata (ta je, mimogrede, »zagrešil« slike tudi pri tej reportaži). »Naravnost neverjetno je, kako tehnika napreduje«, sta soglašala. Takoj zatem je prihitel direktor komerciale in se jezil zaradi napačne vsebine nalepke na enem izmed izdelkov, ki jih Unika tako rekoč vsakodnevno dobavlja nekaj sto kupcem po vsej Sloveniji. Čez nekaj minut je sledilo glasno opozorilo s hodnika, da je v omrežju (računalniškem, seveda) virus, zato naj z računalniškim delom vsi počakajo do prihoda skrbnika za informatiko. Tako je Simon Premrl običajni pregled elektronskih sporočil in odgovore nanje nenadejano zamenjal s pripravo na komercialni sestanek, kjer bodo obravnavali odprte terjatve in ustrezne ukrepe. Odprte postavke pregleduje redno vsak dan, občasno, približno na štirinajst dni, pa se na to temo sestane tudi razširjena komercialna ekipa. Zjutraj pregleduje prejeta plačil, zgodaj popoldne pa odobrava plačila dobaviteljem. Seveda je tu še pregled nalog za današnji dan. Čeprav na seznamu ni posebej atraktivnih »protokolarnih« obiskov in revolucionarnih preobratov, pa se znotraj posamezne postavke skriva, kot se je izkazalo pozneje, prenekatera časovna in morda tudi komunikacijska zanka. 8:30 V vsakodnevni jutranji obhod podjetja sodi najprej ogled stanja v veleprodajnem skladišču, kjer je zaradi posebej velike količine prispele robe še zlasti zanimivo in živahno (beri: polno). Ko je blago v skladišču, je treba poskrbeti za pripravo deklaracij, cenikov, preverjanje dobave, namestitve v razstavni salon in podobno. Prispela je tudi nova pošiljka napihljivega programa Splash, za katerega je Unika pridobila ekskluzivno zastopstvo tudi za celotno območje nekdanje Jugoslavije. S tem je povezana tudi pot v Beograd, ki jo Simon Premrl načrtuje sredi naslednjega tedna, in prav priprava nanjo je predmet delovnega urnika za današnji in morda še jutrišnji dan. V razstavnem salonu se živahno pripravljajo na tako imenovane »komercialne dneve«, ki bodo potekali naslednja dva tedna in na katerih se, poleg oktobrskih komercialnih dni, ki so namenjeni zlasti prednovoletnemu času, »zgodi« največ prodaje. V nekdanjem, starem, razstavnem salonu nameravajo do konca poletja odpreti industrijsko trgovino, tako da, za razliko od prostorov veleprodajnega skladišča, še najbolj spominja na laboratorij iz filma »Vrnitev v prihodnost«.. 9:00 Tako, virusi so srečno odpravljeni, škode ni, zato se lahko Simon Premrl loti preverjanja elektronske pošte. Med drugimi sporočili agent iz Hongkonga (tam je že pozno popoldne) pošilja v potrditev videz kartonaste škatle za namizni nogomet. To je le eden izmed izdelkov, ki nastajajo pred svetovnim nogometnim prvenstvom, in prav kmalu ga bomo lahko našli na prodajnih policah boljših trgovin z igračami. Lahko vam zaupamo tudi, da boste našli množico otroških žog s sličicami priljubljenih nogometašev, ne manjka pa niti priljubljena maskota Tigi. Nekaj podrobnosti v zvezi s tem pa je le še treba urediti, zato Simon Premrl kliče Nogometno zvezo Slovenije. 9:40 Boštjan iz skladišča pride do direktorja v zvezi z naročilom velikega slovenskega farmacevtskega podjetja za reklamne blazine. Povsem jasno mi je že, da so odprta vrata tu prej pravilo kot izjema in da si Simon Premrl v podjetju prizadeva ohranjati kar se da visoko stopnjo neformalne komunikacije. Ta namreč omogoča sprotno reševanje težav, zaposlenim daje občutek gotovosti, direktorju pa omogoča stik z dnevno delovno dinamiko. In prav tega, nihajoče dinamike Unike v povojih in prvih letih delovanja se kar z malce nostalgije spominja Simon Premrl. Tudi sicer se vse več podjetij nanje obrača z željami po najrazličnejših promocijskih izdelkih, od balonov, žog, pa vse do blazin, hladilnih vložkov in pliša. Sledi kalkulacija in obdelava finančne konstrukcije že omenjenega posla z NZS, ki jo nato prečešeta s Petrom, Simonovim bratom. Pri tem Simon pozorno spremlja komentarje in reakcije sogovornika. Opazil sem, da tudi sicer da veliko na mnenje sodelavcev, pa naj gre za kalkulacijo, kot v tem primeru, vsebino in obliko prodajnega pisma, celostno podobo, dizajn vizitk in podobno. 10:00 Napovedani komercialni sestanek v širši sestavi; tu sta tudi zastopnica prodajnega salona in oseba iz finančnega oddelka. Edina in še kako pomembna tema sestanka: pregled in obravnavanje odprtih terjatev do kupcev. Čeprav skoraj nikoli ni moč dobiti vseh komercialistov hkrati in komuniciranje z njimi prevzame direktor komerciale, je razširjena sestava vsekakor odličen način za učinkovito komunikacijo med oddelki in vodi tudi do hitrejšega prepoznavanja kritičnih točk in ustreznih ukrepov. Kot vselej, se mnenja krešejo med željo po urejeni plačilni disciplini, predvsem komercialni »blok« pa poudarja razumevanje strank in tehtno obravnavo. »Najlažje bi bilo odpovedati sodelovanje z vsemi neplačniki, toda to je naš trg«, pravijo. Umetnost uspeha je vsekakor tudi ugotoviti, kako ukrepati in kdaj izvesti »končni rez«, zato se sestanek razširi na eno uro. 11:00 Sledijo operativna opravila, podpisovanje dokumentov in telefonski klici v zavarovalnico v zvezi s košarkaškim klubom Unika in glede nekega poslovnega projekta. 11:15 Simon Premrl se loti izterjave v podjetjih - stike z njimi je prevzel na pravkar končanem komercialnem sestanku. Tudi to pot ne gre brez vmesnih »motenj«. Najprej se vodja komerciale prismeji z najnovejšimi o novi, obetavni stranki, in ko si oba z direktorjem že skorajda maneta roke, se spet prikaže Peter z novo operativno težavo. Vmes, kadar ga računalnik opozori na prispelo e-pošto, preskoči s pogledom na zaslon, in če je treba, takoj ukrepa. Medtem izterjava poteka po seznamu, tam, kjer neplačniki pač dvigajo telefone. 11:35 Sledi telefonsko urejanje logističnega zapleta s sežanskim oddelkom (ki ga, mimogrede, vodi Simonova žena Nives) v zvezi z obsežno pošiljko z Daljnega vzhoda. 11:45 Telefonsko usklajevanje priprav na potovanje v Beograd, ki je načrtovano za naslednji teden. 12:00 Malica v piceriji Čuk, znanem zbirališču slovenske športne smetane, ki pa ima še vsaj dve sinergijski značilnosti. Vodi jo namreč David Nikolič, ki je tudi glavni trener Unikinega košarkarskega kluba (v različnih starostnih kategorijah imajo več kot sto članov). Med malico si izmenjata novice in pokomentirata prihajajoči zaključek sezone. Druga prednost je ta, da je sedež kluba pod picerijo, zato se Simon mimogrede sestane še z direktorjem kluba, nekdanjim reprezentantom Tomom Tiringerjem. 13:00 Po vrnitvi v pisarno se Simon Premrl loti odobravanja plačil računov, skladno s stanjem na računu podjetja, ki ga pripravi Nataša, nova moč v finančnem oddelku. Simon Premrl nadaljuje izterjavo in poskuša priklicati tudi kontaktni osebi v Olimpijskem komiteju Slovenije, kjer sodelujejo pri maskoti OKS - Oksiju. Žal bo treba poskusiti znova. 13:30 Obhod veleprodajnega skladišča kaže zaradi opravljenih prevzemov spet drugačno sliko kot zjutraj. Zdaj je moč nove izdelke že videti na sicer prav pustih transportih škatlah po skladišču. Ogled se, kot vselej, nadaljuje v razstavnem salonu, kjer Simon posebej skrbno pregleda vsako igračo, četudi je sam dejavno sodeloval pri nabavi. Medtem mu sporočijo, da so zanj prispela sedla za dresurno jahanje, ki jih tudi takoj pregleda. 14:00 Priprava pogojev za akcijsko prodajo žog za večjo trgovsko verigo v Sloveniji. 14:30 S predstavnico Združenja za trgovino pri GZS se po telefonu razvije zanimiva in živahna razprava o projektu »Dobra igrača«, vendar je problematika preveč kompleksna, da bi jo lahko rešila kar sama in takoj, zato ostane predvsem pri izmenjavi mnenj in »pripravi terena« za nadaljnje razprave. 14:50 Podpisovanje zakonsko določenih arhivskih listin za preteklo poslovno leto. Ker delajo v Uniki z množico različnih izdelkov za množico različnih kupcev, je kup izpisov, ki pričakujejo direktorjev podpis, nadvse impresiven. 15:00 Ponovno usklajevanje nekaterih prodajnih projektov s Petrom. Skupaj opravita pregled vsakega novega izdelka za postavitev v razstavnem salonu in še enkrat preučita pravilnost naročila. Medtem so uredili podrobnosti z najnovejšo prodajno akcijo žog Mondo, torej največjega ponudnika te »okrogle igrače«. 16:45 Čeprav traja delavnik Simona Premrla običajno tja do šeste, sedme ali osme ure zvečer, je danes poseben dan. Otroka namreč, če sodim po številu telefonskih klicev očetu, že nestrpno čakata na nova sedla, da bi jih preizkusili na kobili Dreamy, ki je poleg psa dalmatinca glavna družinska ljubljenka. Enajstletni Gregor se sicer še vedno raje podi za žogo, leto dni mlajša hči Simona pa je povsem prevzeta s konjeniškim športom, predvsem dresurnim jahanjem, ki se mu posveča tudi po tri ure dnevno. Tako tudi staršema ne preostane nič drugega, kot da preživita veliko časa v družinskem krogu prav tam, v Lokvah, s konji, v naravi. In ravno tja vodi pot danes popoldne tudi Simona, zato konča svoj delovni dan malce prej kot sicer. Kaj nas uči Simon Premrl - Odprte postavke pregleduje vsak dan. Občasno, približno na štirinajst dni, pa naj o njih razpravlja tudi razširjena komercialna ekipa. - Do zaposlenih vodite politiko odprtih vrat. Trudite se obdržati kar se da visoko stopnjo neformalne komunikacije, s čimer boste dosegli sprotno reševanje težav, zaposlenim vlili občutek gotovosti, sebi pa omogočili stik z dinamiko delovne operative. - Občasno, predvsem pa nekaj mesecev pred ''špico'' prodaje, v podjetju organizirajte »Komercialne dneve«. To vam lahko bistveno poveča prodajo. |
|