Cvetoča trgovina z rabljenimi avtomobili

Avtor: Mojca Svetičič | Objava: 08.10.2004

Trgovina z rabljenimi avtomobili je zanimiva poslovna priložnost. Slovenija na prepihu med Zahodom in Vzhodom; pazite na kriminalno past.



O natančnih podatkih na trgu rabljenih vozil je težko govoriti, saj obstajajo le podatki o registracijah avtomobilov, ki jih vodi ministrstvo za notranje zadeve.  

Slovenci smo lani registrirali približno 900.000 avtomobilov. Po podatkih družbe Ardi je bilo registriranih 61.268 novih in 7872 prvič registriranih osebnih vozil, ki niso bila nova. Za trg rabljenih vozil pa obstajajo samo ocene. Mi smo prišli do številke najmanj 120.000 rabljenih avtomobilov.  

Domači ali uvoženi

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Rabljeni avtomobili so močna konkurenca novim. Denimo, da razmišljate o nakupu Renaultove lagune. Za novo bi plačali šest milijonov in pol, zato se raje odločite za eno leto staro, za katero boste plačali dva milijona in pol manj. Posrednik pri prodaji domačega rabljenega avtomobila v povprečju zasluži od dva do pet odstotkov bruto.  

Uvoženi avtomobili, s katerimi ima trgovec največ dobička, so avtomobili srednjega in višjega cenovnega razreda, ki jim v zahodni Evropi vrednost pada še enkrat hitreje kot doma. Vrednost novega avtomobila se pri nas razpolovi povprečno po štirih letih, pri zahodnih sosedih pa že po dveh. Poleg tega se lahko ob nakupu več vozil z dobaviteljem pogajate za popust. Nižja nabavna vrednost avtomobilov, pripeljanih iz tujine, trgovcem omogoča večjo konkurenčnost, saj lahko enak avtomobil ponudijo po nižji ceni.  

Posledice novih tehničnih predpisov
 

Prvega maja, v vstopom Slovenije v Evropsko unijo, so stopili v veljavo novi predpisi, ki urejajo tehnične zahteve za uvoz oziroma za pridobitev rabljenih vozil – zdaj namreč uvažamo le iz neevropskih držav. Trgovci so z novimi predpisi zadovoljni, saj jim omogočajo uvoz različnih vozil. »Nekateri stari tehnični pogoji so bili precej neživljenjski. Štiri leta starega avtomobila, ki povsem dobro deluje, skoraj ni bilo mogoče uvoziti. Z vstopom v Evropsko unijo in novim pravilnikom atestiranja pa lahko uvažamo tudi starejše avtomobile, po katerih je dovolj povpraševanja,« razlaga Aleš Pristavec, direktor podjetja ATED, ki meni, da se bo v tem letu promet z rabljenimi avtomobili najverjetneje povečal za deset do dvajset odstotkov. »Toda to je bolj posledica splošnih gospodarskih razmer in recesije, ki je zadnji dve leti prevladovala na slovenskem avtomobilskem trgu.«  

»Uvažanje vozil je postalo preprostejše, saj ni več carinskih formalnosti,« je povedala Teja Bizjak, direktorica podjetja Paleste. »Naš uvoz se zaradi novih predpisov ni povečal. Prva dva meseca smo imeli celo nekoliko manjše povpraševanje.«  

Izvoz – da ali ne? 

Za izvažanje rabljenih avtomobilov so zanimive le vzhodnoevropske države, med katerimi seveda prednjačijo republike nekdanje Jugoslavije. Govori se o manjših poslih, ki praviloma potekajo po fizičnih osebah in zajemajo preprodajo starih jugov, lad in drugih avtomobilov najnižjega cenovnega razreda. Za resno dejavnost pa izvoz rabljenih slovenskih avtomobilov ni pretirano zanimiv. Naš avtomobilski trg je izjemno majhen in je težko zagotoviti večjo količino cenovno ugodnih vozil, ki bi zagotavljala zaslužek. Razlika med nabavno vrednostjo in vrednostjo, ki jo lahko iztržite pri vzhodnih sosedih, je precej majhna. Priložnost za trgovce ni izvoz posameznih avtomobilov, temveč grosistična prodaja vozil srednjega in višjega cenovnega razreda, pridobljenih iz zahodnih držav. 

Še opozoril pred goljufijami 

Sodelovanje z zanesljivimi in stalnimi partnerji je prvi pogoj za uspešno poslovanje. Dobri poslovni odnosi jamčijo kakovostne avtomobile in ustrezne cene. Iskanje partnerja zato zahteva previdnost. Lahko namreč naletite na navidezna podjetja organiziranih kriminalnih združb, ki izvajajo tako imenovano »šok prodajo«. Njihove žrtve so ambiciozni, neizkušeni in hitrega zaslužka željni podjetniki iz nekdanjih socialističnih držav. Za mesec dni se pojavijo na trgu z veliko avtomobili po izjemno nizkih cenah. Avtomobile vam pokažejo, izstavijo predračun, ki ga zaradi prevelike vneme in navdušenja nad dobrim zaslužkom plačate – največkrat na drug račun v drugo državo -, ne da bi preverili promet in zgodovino podjetja. Po mesecu dni izginejo podjetje, avtomobili in seveda vaš denar.


POSEL IN TRG

Dejavnost: Odkup in prodaja rabljenih vozil Trg in ponudba: Statistike kažejo, da Slovenci najraje kupujemo avtomobile francoskih znamk, saj sta kar dva izmed petih kupljenih novih avtomobilov francoske znamke, sicer pa smo tradicionalno naklonjeni nemškim znamkam, ki so med rabljenimi avtomobili med najbolj zaželenimi. Trgovci z rabljenimi avtomobili se po navadi specializirajo za prodajo določenih znamk, ponujajo pa tudi druge, ki jih odkupijo ob menjavi starega za »nov« avtomobil. Največ povpraševanja je po nepoškodovanih tehnično brezhibnih avtomobilih z malo prevoženimi kilometri iz nižjega in srednjega cenovnega razreda.

Zanje in spretnosti: Prva pogoja sta tehnično znanje in poznavanje avtomobilov. Poznati morate delovanje trga, znati morate ugotoviti tehnično stanje vozila (najpomembneje je, da takoj opazite, ali je število prevoženih kilometrov na števcu pravilno), na videz oceniti, ali je bil avto poškodovan, in opraviti celovit pregled. Biti morate spreten cenilec, da znate na podlagi videnega hitro določiti vrednost vozila. Pri tem si lahko pomagate s sistemom cenitve Eurotax. Gre za računalniški program, v katerega vnesete podatke o vozilu, ta pa vam izračuna odkupno in prodajno vrednost vozila. Toda pozor! Izkušeni trgovci pravijo, da v praksi cene, zlasti odkupne, nekoliko odstopajo. Tudi v trgovini z rabljenimi avtomobili morate poslovati z dobičkom, zato znanje o trženju ne bo odveč.

Oprema in finančni vložek: Potrebujete primeren poslovni prostor in osnovno pisarniško opremo. K poslovnemu prostoru spada tudi dvorišče oziroma razstavni prostor, kjer si stranke lahko ogledajo vozila. Če boste sami servisirali vozila, potrebujete delavnico in delovno opremo. Kaj pa obratni kapital? Večina trgovcev z rabljenimi avtomobili je najprej odkupila en avtomobil ali dva in posel počasi širila. Če se hočete danes resno lotiti trgovine, potrebujete 10 do 15 milijonov, s katerimi lahko po ugodni ceni kupite večjo količino avtomobilov iz uvoza. Ne pozabite prišteti stroškov prevoza s tovornjakom.

Zaslužek: S spretnim delom lahko pričakujete od 7 do 12 % bruto zaslužka z uvoženimi avtomobili. Zaslužek je odvisen od vaših pogajalskih spretnosti in grosističnega odkupa. Pri domačih rabljenih avtomobilih znaša bruto zaslužek od 2 do 5 % – odvisno od tega, ali gre za klasičen odkup (2 % in manj) ali odkup staro za novo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *