|
|||
Cilj: vrhunski inovativni nišni izdelkiZa podjetje Donar se v zadnjih mesecih uspehi kar vrstijo. Z danskim partnerjem so uspeli na razpisu za opremljanje tamkajšnje javne uprave, Beatnik je dobil nagrado Red dot Award, proizvodnja je v začetku meseca stekla, prvi je že prodan.
Prav z Beatnikom je postal Donar javnosti bolj znano ime tako doma kot v tujini, čeprav stole v bližini Športnega parka Ljubljana delajo precej dlje. Na čelu podjetja je Matej Feguš, ki se je podjetju pridružil leta 1999 kot študent v proizvodnji, v 2004 pa prevzel vodenje in postal solastnik. »Vzpostavil sem prve poslovne načrte, ker prej podjetje ni bilo tako strukturirano. Ravno sem študiral podjetništvo in vse te stvari so se poklopile. Delal sem na svojem primeru, kar je bilo bistveno lažje, tudi meni bolj razumljivo in smo stvari pripravili korak za korakom.« V prvem letu v upravi je povečal prihodke za skoraj 100 odstotkov in kot pogoj, da ostane v podjetju, postavil lastniško udeležbo, ki mu je bila na podlagi rezultatov tudi obljubljena. V letu 2011 je dokončno odkupil celotno podjetje.
Še kot direktor je podjetje iz inženiringa in obnove starih stolov preusmeril v lastno proizvodnjo in dizajn pisarniških stolov. Donar se je začel pojavljati na sejmih in svoje izdelke prijavljati na različne natečaje. V prvem letu je Feguš oblikoval stol, ki je prejel nagrado Društva oblikovalcev Slovenije. »To je bila odskočna deska za vstop v večje trgovske verige, kot je Lesnina,« se spominja. S pomočjo tedanjega direktorja Slovenijalesa so se povezali z velikim italijanskim proizvajalcem pohištva, ki v svoji ponudbi ni imel stolov. »Že prvo leto smo z njimi naredili okrog pol milijona evrov prometa, kar je za nas pomenilo skoraj 40 odstotkov realizacije.« Donarjevi stoli pa so preko italijanskih partnerjev potovali v 70 držav sveta.
Ekipno delo
Nagrade, ki so jih v naslednjih letih dobili kar nekaj, in uspehe Feguš deli z ekipo. »Posameznik lahko v podjetju naredi zelo malo. Lahko postavi vizije, če v ozadju ni ekipe, ki bo to podprla v proizvodnji, logistiki in administraciji, ostane samo pri ideji,« je prepričan. Tudi danes ekipa 13 zaposlenih skupaj dela za izboljševanje izdelkov in procesov. Vrednote podjetja so poštenost, pripravljenost za delo in komunikacija. Vedno se sprašujejo, kako se izboljšati, kako ne ponoviti napak, kako spremeniti procese v podjetju. Vsi v podjetju vedo za vse ključne posle in lahko vedno hitro reagirajo. Prav tako tedensko spremljajo realizacijo in tako v vsakem trenutku vedo, kje so in kaj je pred njimi.
V vsakem podjetju je dovolj možnosti, da se izboljša in privarčuje nekaj denarja, je prepričan Feguš. Obenem dodaja, da izključno varčevanje in zniževanje stroškov ni prava pot. »Nekaj je optimizacija, nekaj drugega pa iti pod zdravo mejo razuma,« pravi. Prav zato v najhujših časih niso odpuščali. Od redno zaposlenega sodelavca lahko pričakuje lojalnost, da bo dal prednost interesom podjetja pred svojim interesom, četudi plače niso astronomske, je prepričan. Zagovarja tudi politiko nagrajevanja po učinku in v Donarju je le 70 odstotkov plače vseh zaposlenih fiksne.
V podjetju želi uveljavljati miselnost, kakršno imajo njihovi tuji partnerji, kjer ni pomembno le, da prideš na delo, ampak je bistveno, da je delo pravočasno in dobro opravljeno. »Nimajo delovnega časa, ampak vedo, kaj morajo narediti in v kakšnem času. Tudi v proizvodnji imajo fleksibilen delovni čas. Vodij proizvodnje ni. Imajo tehnologa, ki obenem dela, vodi logistiko, izdaja papirje in vsak zase išče rešitve. Če je pretežko za enega, naredijo skupaj,« pripoveduje Feguš.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|