|
|||
Cenejši in boljši izdelekČe se odločite za zniževanje stroškov, storite to tako, da zadovoljstvo kupcev z izdelkom ne bo trpelo. Odličen pripomoček za racionalizacijo izdelka je vrednostna analiza.
V obdobju zaostrenih gospodarskih razmer se veliko podjetnikov srečuje z izzivi osredotočenja, racionalizacije in prenove svoje ponudbe. Pri tem se je treba vprašati, kako lahko izdelke racionaliziramo, ne da bi pri tem trpelo zadovoljstvo kupcev. Možen odgovor za tovrsten izziv predstavlja tako imenovana vrednostna analiza, ki upošteva interese podjetja in kupca. S tako analizo lahko istočasno izvedete varčevalne ukrepe ter povečate zadovoljstvo strank, svojo prepoznavnost, prodajo in dobiček.
Kaj je vrednostna analiza?
Pri vrednostni analizi ne gre samo za klestenje stroškov. Vrednostna analiza izdelka pomeni povečevanje koristi tako za kupca kakor za podjetje. Kupci so deležni koristi v obliki:
- osredotočenega niza funkcij, ki zadovoljujejo bistvene potrebe, ki jih kupec pri nekem izdelku ali storitvi išče, - ukinitve funkcij in spremljajočih obprodajnih, poprodajnih ali servisnih aktivnosti, v katerih kupec zase ne vidi vrednosti, - znižane cene izdelka. Verjetno se marsikdo med vami spominja sesalnikov, ki so jih prodajali z obiski in predstavitvami na domu. Sesalniki so imeli ogromno bolj in manj uporabnih funkcij, sestavnih delov in najrazličnejših možnosti nastavitev, hkrati pa je bila tudi njihova cena neverjetno visoka. Izdelek zato ni prodrl globoko na trg. Podobna je situacija z mobilnimi telefoni, v katerih se skriva na desetine raznih funkcij, medtem ko uporabnik za svoje potrebe uporablja le majhen del vseh razpoložljivih možnosti. Seveda je zahtevana kompleksnost izdelka odvisna od ciljne skupine, kateri je izdelek namenjen.
Namen vrednostne analize je zato z vidika podjetja predvsem:
- doseči jasno opredelitev posameznega izdelka z vidika umeščanja na trg,
- odkrivanje novih funkcij, ki si jih kupci želijo, obstoječi izdelki pa jih ne ponujajo,
- optimizacija stroškov, ne samo na nivoju izdelka samega temveč na nivoju celotne verige vrednosti, od nabave, proizvodnje, prodaje, tržnega komuniciranja,
- in nenazadnje povečanje rentabilnosti posameznega izdelka.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|