Butasta podjetja

Avtor: Barbara Potrata | Objava: 12.01.2007

Sodeč po raziskavi Britanskega združenja potrošnikov je takšnih podjetij izredno veliko, značilno zanje pa je, da slabo skrbijo za svoje kupce in jih celo odganjajo. Skrb za uporabnika je lahko vaša velika konkurenčna prednost.



Vsi vemo, da brez uporabnikov ni posla in dobička. Torej se vsa podjetja kar najbolje trudijo zadovoljiti svoje uporabnike? Ne čisto vsa. Britansko združenje potrošnikov je objavilo obsežno raziskavo »Butasta podjetja«, kjer lahko preberemo presenetljive ugotovitve, da veliko podjetij slabo skrbi za svoje kupce, poleg tega pa imajo podjetja še moteče poslovne navade, s katerimi odganjajo svoje uporabnike. Kar 77 odstotkov Britancev je namreč izjavilo, da so imeli v zadnjem letu težave z nakupom blaga ali storitev, dve tretjini uporabnikov pa je bilo zelo nezadovoljnih ali nezadovoljnih s svojimi nakupi.  
 
Skrb za uporabnike: šibka ali močna točka podjetij  

Ugotovitve raziskave so zanimive tudi zato, ker se slabe ali moteče navade in prakse vse bolj uveljavljajo tudi v Sloveniji. Čeprav poročilo ugotavlja, da za svoje uporabnike najslabše skrbijo velika podjetja, so sklepi zanimivi tudi za mala in srednja podjetja. Veliko malih podjetij ob širitvi namreč na svoje zveste uporabnike velikokrat pozabi. Če mali podjetniki poznajo slabosti velikih, potem se lahko usmerijo na njihove šibke točke in si tako pridobijo pomembno konkurenčno prednost pred podjetji, ki sicer ponujajo podobne izdelke ali storitve.  

Uporabniki so najkritičnejši do ponudnikov finančnih storitev, pa tudi s ponudniki mobilnih telefonov in storitev niso najzadovoljnejši. Veliko pripomb so imeli do ponudnikov najrazličnejših storitev, na primer mehanikov, za katere so tudi trdili, da se pogosto obnašajo preveč pokroviteljsko. Še posebej jih je motilo telefonsko trženje, ko tržniki kličejo telefonske naročnike, da bi jim kaj prodali. Zelo jih je tudi razjezilo, če so poklicali podjetje in se jim je oglasila neosebna avtomatska tajnica z zapletenimi navodili za klice.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *