|
|
Boljša komunikacija, večja prodajaČe vas bodo stranke razumele, bodo kupile (več!).Nekdanji ameriški predsednik Gerald Ford je dejal: »Če bi šel še enkrat v šolo, bi se osredotočil le na dve področji: naučiti se dobro pisati in govoriti pred občinstvom. Nič ni pomembnejšega od zmožnosti učinkovite komunikacije.«
V poslu je jasen, čist in izboren jezik zelo pomemben, saj z njim najbolje izrazite svoje sporočilo ali idejo. In jasno, nedvoumno in prepričljivo izražanje v sogovorniku vzbuja zaupanje. Čisto drugače je, če momljate, ne dokončujete stavkov, v svoj govor tlačite mašila, govorite in pišete neskončno dolge stavke, stresate nepovezane misli … Ne bodo vas ne razumeli in ne verjeli v vaše sporočilo, s tem pa vam tudi zaupali ne bodo in – posla ne bo.
Predvsem pa morate najprej razumeti sami – svoj izdelek ali storitev, potrebe stranke in cilje svojega sporočanja. Nato morate to preprosto, jasno in zanimivo povedati. Albert Einstein je dejal: »Če ne znate stvari razložiti preprosto, to pomeni, da je sami ne razumete dobro!« Le zakaj je še posebej na drugi strani Atlantika in v družbah izobilja danes toliko ljudi na tečajih ustvarjalnega pisanja, pripovedovanja zgodb in podobnih veščin? Ker se ljudje zavedajo pomena jasne, učinkovite, slikovite, ustrezne in v stranko vživete besede!
V članku bomo zato podali nekaj nasvetov in smernic za jasno in prepričljivo izražanje. Slednje narekuje tudi spremenjen način mišljenja sodobnega kupca.
Premik od leve k desni polovici možganov
Preprost dostop do velike količine informacij je v zadnjih desetletjih precej razbremenil našo levo možgansko poloblo, tisti del, ki se ukvarja z dejstvi, postopki, logiko – skratka, bolj tehnično oziroma razumsko polovico naše glave. Ni čudno, da se je to zgodilo. Kar pomislite – danes lahko od kjerkoli in kadarkoli kar s svojega prenosnega telefona pogledate, denimo, v priročnik in preberete navodila za uporabo določene naprave. Leva polobla možganov se ne obremenjuje s pomnjenjem vseh dejstev. Podrobnosti si v dobi informatizacije in avtomatizacije vsakdo lahko najde na internetu, v brošurah in drugih virih informacij, marsikaj pa je preprosto že v čipih, elektroniki … Danes nas, denimo, avtomobil kar sam opozori, kdaj moramo na servis.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|