|
|||
Bodite drugačni od drugihUspešni podjetniki se pravočasno odzovejo na spremembe, znajo realno oceniti svoj položaj na trgu in v svoj posel vključujejo internetni medij. Prav tako so drzni, vztrajni in se primerjajo s konkurenco, ki je boljša od njih.
Vse to in še več smo izvedeli na nedavni marketinški super konferenci Lisac&Lisac, ko smo prisluhnili predavanjem Aleša Lisca in bratov Žižek. Med drugim so prepričani, da je kriza priložnost za uspeh, saj takrat lažje prepoznamo šibke točke svojega sistema, se prilagodimo, v posel pa hitreje vključimo nove strategije in tehnologije.
Podjetje, ki ima preveč strank, je zdravo
Aleš Lisac je poudaril, da je zdravo podjetje tisto, ki ima preveč strank. »Ko pridemo do točke, ko lahko odpustimo kakšno stranko ali ji mi postavimo pogoje, smo resnično na dobri poti. Toda realnost je pogosto drugačna, saj zaradi različnih pritiskov nižamo cene, se venomer prilagajamo, nižamo svojo kredibilnost s pogajanji in podobno. V Ameriki ni grozno, če neko podjetje bankrotira, saj so se tega naučili razumeti kot priložnost za nov začetek, za nov izziv in nov uspeh, medtem ko je pri nas drugače. Če priznamo slabo sezono, nas gledajo postrani in v očeh drugih nismo najbolje zapisani. Toda verjamem, da se bo ta miselnost spremenila,« je Lisac začel svoje predavanje.
Svetovno oziroma slovensko gospodarstvo vidi krizo kot priložnost in ne kot oviro pri nastajanju uspešnega posla. »Šele v krizi lahko prepoznamo šibke točke svojega sistema - morda nam 'škriplje' v organizaciji dela, v marketingu, morda je težava v našem izdelku ali storitvi, našem odnosu do strank in podobno. Še posebej v majhnih podjetjih moramo imeti pogum, da naredimo kaj drugače in neobičajno v primerjavi s tistim, česar smo vajeni. Nikakor si ne smemo privoščiti, da bi rekli, da se ne da ničesar več storiti. Možnosti je precej, le drzni in vztrajni moramo biti.« Prepričan je, da je dober način poslovanja med drugim spremljanje konkurence. Toda ne katere koli, temveč tiste, ki je korak pred nami. »Samo na ta način lahko napredujete! In poskrbite, da boste odgovorni za svoja dejanja, dovolj iznajdljivi, da boste vsaj v nečem boljši od drugih in da boste imeli v sebi zmagovalno miselnost.«
Prodaja cepiv na letališčih
Da bo podjetje zdravo, se je treba truditi za dober obisk (privabiti čim več strank) in konverzijo (čim večje število strank pretvoriti v kupce). Kot primer dobre prakse je Lisac predstavil odlično idejo o prodaji cepiva proti gripi v Ameriki. Stojnice so postavili na letališča, kamor vsakodnevno prihajajo in z njega odhajajo poslovneži z vsega sveta. »Med čakanjem na drugo letalo imajo podjetniki čas. Večina ima tudi denar. Zagotovo ne bo nihče med njimi šel do zdravstvenega doma in se cepil tam, storitev, ki je na dosegu roke, pa bo marsikdo izkoristil. Dejstvo je, da moramo vedeti, kaj je najboljše za stranke, in se ob tem zavedati, da kupujejo takrat, ko to same hočejo, in ne, kadar jim mi želimo kaj prodati.«
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|