Ali prodajalci dvakrat odgovarjamo?

Avtor: Boštjan J. Turk | Objava: 14.05.2013


Zanima me, kakšne so bistvene razlike med odgovornostjo prodajalca za stvarne napake in garancijsko odgovornostjo. Če prav razumem, lahko torej prodajalci dvakrat odgovarjamo.


Pravilno bi bilo reči, da lahko prodajalec odgovarja tako za stvarne napake kot tudi na podlagi garancijske odgovornosti. Ni pa to nujno. Obseg garancijske odgovornosti je namreč nekoliko ožji od obsega odgovornosti prodajalca za stvarne napake.


Stvarna napaka se lahko uveljavlja za vsak izdelek, ki ga potrošnik kupi od podjetja (in ne samo za tehnično blago), potrošnik pa lahko stvarno napako uveljavlja dve leti od odkritja napake (upoštevajoč subjektivni rok dveh mesecev od odkritja napake). Potrošnik lahko od prodajalca po lastni izbiri zahteva bodisi odpravo napake bodisi vračilo dela vplačanega zneska v sorazmerju z napako ali vračilo dela vplačanega zneska v celoti bodisi zamenjavo za nov brezhiben izdelek.


Pri garanciji pa velja, da jo lahko potrošnik uveljavlja le za izdelek, za katerega mu je bila ali bi mu morala biti izdana garancija (praviloma za tehnično blago), uveljavlja pa jo lahko v garancijskem roku pri garantu ali pri pooblaščenem servisu. Po lastni izbiri lahko zahteva bodisi odpravo napake ali pa zamenjavo za nov, brezhiben izdelek.




Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *