Ali naj kupim franšizo?

Avtor: Igor Pavlin | Objava: 14.01.2008



»Podjetje iz EU se ukvarja s prevajanjem v/iz preko 100 različnih jezikov in ima pogodbeno mrežo prevajalcev v več državah. Po večjih mestih v nekaterih sosednjih državah imajo svoje zastopnike. Do zdaj še nikjer ni začelo s franšizingom. Franšiznega priročnika še niso razvili, vendar ga lahko razvijejo v krajšem času. V Sloveniji želijo odpreti franšizno enoto, ki so mi jo ponudili za plačilo 15.000 evrov pristopnine in mesečnim plačilom v višini 5 odstotkov od prometa. Kaj menite o tem?« 

Če prav razumem, njihova znamka pri nas še ni uveljavljena. Njihovo ime v slovenščini vzbuja asociacije, ki delujejo odbojno, poleg tega pa vsebuje 19 črk v eni besedi. Pri plačilu pristopnine se sklicujejo tudi na uveljavljenost svoje znamke, kar pa seveda ne velja za naš trg. Dejstvo je, da nimajo izkušenj s franšizingom, oceno trga so prepustili vam, kot tudi ustanavljanje, trženje in delovanje podjetja v Sloveniji. Tako višino pristopnine kot plačilo za storitve menedžmenta (delež od prodaje) so določili zelo poljubno oziroma »na pamet«. Na naš trg bi vstopili prek vašega podjetja z neposredno franšizo, ki je le izjemoma primerna za čezmejni franšizing. Z njimi bi se morali pogajati o vseh teh parametrih, predvsem pa o delitvi tveganja, oblikah njihove pomoči, začetkih in testiranju prek pilotne enote, pa tudi o razvoju franšiznega priročnika. Glede na možnost zapletov pri različnih tehničnih in poslovnih rešitvah bi v vašem primeru morali poiskati tudi dodatno pomoč strokovnjaka za franšizing in verjetno tudi odvetnika z izkušnjami na področju franšizinga, kar bi verjetno potrebovali tudi franšizodajalci. Franšizing sam po sebi ni magična formula za uspeh. 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *