|
|
Ali naj kupim franšizo?»Podjetje iz EU se ukvarja s prevajanjem v/iz preko 100 različnih jezikov in ima pogodbeno mrežo prevajalcev v več državah. Po večjih mestih v nekaterih sosednjih državah imajo svoje zastopnike. Do zdaj še nikjer ni začelo s franšizingom. Franšiznega priročnika še niso razvili, vendar ga lahko razvijejo v krajšem času. V Sloveniji želijo odpreti franšizno enoto, ki so mi jo ponudili za plačilo 15.000 evrov pristopnine in mesečnim plačilom v višini 5 odstotkov od prometa. Kaj menite o tem?«
Če prav razumem, njihova znamka pri nas še ni uveljavljena. Njihovo ime v slovenščini vzbuja asociacije, ki delujejo odbojno, poleg tega pa vsebuje 19 črk v eni besedi. Pri plačilu pristopnine se sklicujejo tudi na uveljavljenost svoje znamke, kar pa seveda ne velja za naš trg. Dejstvo je, da nimajo izkušenj s franšizingom, oceno trga so prepustili vam, kot tudi ustanavljanje, trženje in delovanje podjetja v Sloveniji. Tako višino pristopnine kot plačilo za storitve menedžmenta (delež od prodaje) so določili zelo poljubno oziroma »na pamet«. Na naš trg bi vstopili prek vašega podjetja z neposredno franšizo, ki je le izjemoma primerna za čezmejni franšizing. Z njimi bi se morali pogajati o vseh teh parametrih, predvsem pa o delitvi tveganja, oblikah njihove pomoči, začetkih in testiranju prek pilotne enote, pa tudi o razvoju franšiznega priročnika. Glede na možnost zapletov pri različnih tehničnih in poslovnih rešitvah bi v vašem primeru morali poiskati tudi dodatno pomoč strokovnjaka za franšizing in verjetno tudi odvetnika z izkušnjami na področju franšizinga, kar bi verjetno potrebovali tudi franšizodajalci. Franšizing sam po sebi ni magična formula za uspeh. |
|