99-odstotkov je premalo

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 08.11.2010

Če se podjetje zadovolji z 99-odstotno kakovostjo izdelkov ali storitev, ga lahko tisti en odstotek slabosti spravi v hude težave. Samo najvišja kakovost je zares dovolj.


Eno odstotna napaka spravi šiviljo ob stranko.

Danes zelo pogosto slišimo, da je kaj »ravno še dovolj dobro«, ali pa, da je 99 odstotkov čisto dovolj. Toda – kaj je ravno dovolj dobro? Resda morda za vsako delo ni potrebna taka zanesljivost in kakovost, kot jo, denimo, zahteva vesoljska tehnika, kjer je 99,999999999999 odstotka komaj dovolj. Pa vendarle. Zadovoljstvo z vsem, kar je »ravno dovolj dobro«, vodi v zniževanje standardov kakovosti. Tisti odstotek, ki je manjkal do sto, se lahko sprevrže v poslovno katastrofo. Tudi če se ne, obstaja velika razlika med še kar zadovoljnim kupcem in navdušenim kupcem. In slednjih si želi prav vsako podjetje.
 
Kjer je en odstotek ogromno
 
Najprej nekaj zgovornih številk za ponazoritev, kaj lahko pomeni en odstotek napak, pomanjkljivosti, neodgovornosti … Ob enem odstotku odpovedi bi bili skoraj štiri dni na leto brez električne energije, šest ur na mesec brez vode ... To je najmanj neudobno, če ne kar kritično. Pri številu slovenskih novorojenčkov v letu 2009 (21.817) bi jih kar 211 šlo v roke napačnih staršev. Zelo tragično! Da ne govorimo, kaj bi se zgodilo pri letno okrog 28.000 poletih slovenskega nacionalnega letalskega prevoznika. To so zelo strašljive številke in vemo, da je odstotek napak pri naštetih primerih mnogo nižji. A tudi pri delu in poslovanju, kjer imajo napake manj tragične posledice, je zniževanje odstotka nekakovostnega dela, napak ali pomanjkljivosti ključno za uspeh poslovanja. Trditi, da se napake dogajajo vsakomur, da bo že kako, saj se da popraviti, da bo že kdo drug poskrbel za končno preverjanje, je izjemno dvorezno. Manjkajoči odstotek oziroma slaba kakovost se žal pogosto sprevrže v resne reklamacije, nepotrebno delo, izgubo zaupanja – in posledično v izgubo posla.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *