|
|
5 zlatih načel vodenjaLjudje najraje delamo tisto, kar smo prvotno tudi sami soustvarili.V prejšnji številki smo predstavili nasvete dr. Gorana Carstedta, mednarodno uveljavljenega strokovnjaka (tudi bivši predsednik uprav podjetij Volvo in Ikea), s katerimi naj bi se podjetnik nekako orientiral v spreminjajočih se razmerah. Tokrat predstavljamo njegova načela vodenja ljudi. V prvem delu (v prejšnji številki) smo ugotovili, da je potrebno ustvariti “večjo sliko”, predstavo o širšem dogajanju in našem mestu v njem, potem je pa treba pritegnili k sodelovanju dobre sodelavce, da načrte uresničimo. Pri tem moramo poznati tudi načine, kako učinkovito voditi ljudi in skupaj z njimi ustvariti pozitivno naravnanost v podjetju. Pravila odnosov z zaposlenimi Pravilno vodeno podjetje torej največ poudarka nameni stranki in njenim željam. Vendar kako lahko dohajamo stranko in njene zahteve, če kot vodja nimamo urejene dinamike znotraj podjetja in svojih zaposlenih ne podpiramo dovolj, da bi se to s kakovostnim izdelkom ali storitvijo odražalo navzven? Dr. Göran Carstedt je navedel pet pomembnih točk, ki jih mora vodja upoštevati pri odnosih s svojimi zaposlenimi.
Sklepne misli Dr. Carstedt končuje z nekaj pomenljivimi mislimi. Kadar se sprašujemo, kako bi lahko naredili svoje podjetje ali organizacijo še bolj učinkovito, se moramo vedno obrniti k ljudem. Menim, da delamo napako, kadar podjetje omenjamo kot zaključeno celoto. Podjetje so ljudje. Tako kot so dobavitelji in stranke ljudje. Tega ne moremo ločevati. Vsi ljudje imamo določene potrebe, želje in ambicije. Vodijo nas dobre zamisli in ne toliko dobri vodje. Ravno zato se vse na svetu nenehno spreminja. Ko se bomo končno zavedali, da je podjetje zgolj del večje celote, takrat bomo spoznali tudi vrednost spreminjanja in sovpadanja z njo. Carstedt pravi, da se uspešni podjetniki in vodje organizacij razlikujejo od neuspešnih predvsem po tem, kakšna poslovna načela jih vodijo. Preprosta poslovna načela, ki jih upoštevajo uspešna podjetja pri svojem poslovanju, so naslednja:
Zadnjo besedo ima vedno končni kupec. Tega ne zanima, kaj se dogaja znotraj podjetja, ne zanima ga, kako dobavljamo materiale in s kom še sodelujemo. Kar zanima kupca, je najvišja možna kakovost pri najnižji možni ceni. Če bo kupec ugotovil, da lahko takšen izdelek kupi pri našem podjetju, potem ga tudi bo. Torej se moramo v večini pogledov dejansko prilagajati zunanjemu okolju. V začetku avtomobilske industrije se je vodilni proizvajalec avtomobilov Henry Ford odločil, da bo novi model avtomobilov prodajal zgolj v črni barvi. Svojo napako je obžaloval, ko je izgubil velik tržni delež in ugotovil, da so kupci začeli kupovati avtomobile pri novih proizvajalcih, ki so se bili zmožni prilagoditi in proizvajati avtomobile tudi v drugih barvnih različicah. |
|