5 sekund za prvi vtis

Avtor: Minka Jerebič | Objava: 06.09.2012

»Obleka naredi človeka« je star slovenski pregovor, ki ima zelo širok pomen. Človek sočloveka »oceni« v prvih petih sekundah in si o njem ustvari mnenje, obleka pa da kar 55 % tega vtisa.


Pri moški poslovni obleki je poudarek na kakovosti kroja, materiala in eleganci nošenja. (Big Stock Photo)

Obleka je v poslovnem svetu pomembna, ni pa najpomembnejša. V poslovnem svetu naj bi bili oblečeni po določenih pravilih, obleka, ki jo nosimo, naj bo v kontekstu dela, ki ga opravljamo. Zavedati se moramo, kakšen vtis moramo ali želimo narediti na ljudi, s katerimi delamo, oziroma na ljudi, s katerimi se srečujemo poslovno.
 
Tudi v poslovnem svetu obstajajo posamezniki, ki se oblačijo »na svoj način«. Vsakega človeka je treba spoštovati, ne glede na to, kakšen stil oblačenja ima. Pri urejenosti so pomembni še frizura, make-up, modni dodatki, čevlji, nogavice, urejeni nohti in še bi lahko naštevali. Celota je tista, ki da človeku plus ali minus.
 
Klasika za moške
 
Moška obleka naj bo temna - temno modra, temno siva, črna ipd. Ni pomembna samo barva, zelo pomembni so tudi materiali – biti morajo kakovostni in taki, ki se ne mečkajo. Obleka mora biti primerna, spodobna in nevsiljiva, kroj klasičen. Mora se čisto prilegati telesu; ne sme biti niti premajhna niti prevelika. Najlepša je, če je narejena po meri. Zapenjanje suknjiča je dvovrstično ali enovrstično, moški naj bi imel pri hoji zapete vse gumbe. Ko sede, je dovoljeno, da si suknjič odpne. Takoj, ko vstane, ga mora zapeti. Če ima suknjič tri gumbe, sta prvi in drugi gumb zapeta, tretji pa je lahko odpet.
 
Pri izbiri srajce in kravate naj moški pazijo, da so barve bolj umirjene in elegantne, vedno naj nosijo srajco z dolgimi rokavi in visoke nogavice.
 
Brez samozavesti posameznika še tako dobra obleka ne naredi človeka. Poslovni svet je glede videza moške poslovne obleke bolj konservativen, zato se je treba držati klasike.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *