10 trendov za leto 2012

Avtor: Martina Budal | Objava: 09.03.2012

V središču sedme napovedi prihodnjih trendov, ki jih pripravljajo v JWT Intelligence, so nadaljevanje ekonomskih nestabilnosti, nove tehnologije in delitev odgovornosti. Kakšne premike napovedujejo?



V marketinški agenciji JWT, ki ima pisarno tudi pri nas, so pripravili napoved trendov za leto 2012. Temeljijo predvsem na anketah, opravljenih v ZDA in Veliki Britaniji, ter na prispevkih načrtovalcev JWT z več kot 20 različnih trgov. Morda v katerem prepoznate priložnost za svoje podjetje.
 
(Big Stock Photo)
Prilagajanje novi normalnosti

V svetu gospodarske krize in manjše kupne moči so potrošniki vse bolj cenovno občutljivi. Blagovne znamke oblikujejo skromnejše ponudbe, izdelke pakirajo v manjšo embalažo in iščejo druge načine, da bi izdelki in storitve postali bolj dostopni potrošnikom s tanjšimi denarnicami. Potrošniki so pripravljeni zamenjati kakovost za nižjo ceno, iskali bodo cenejše izdelke, ki pa ne bodo ceneni.  

Prvi so idejo »plačaj manj, dobi manj« uspešno uporabili ponudniki nizkocenovnih letalskih prevozov, manj pa v njihovem primeru pomeni manj udobja, lastnosti, priročnosti … Niso pa edini. Tako je Exuinox lani odprl tri telovadnice v New Yorku, ki ponujajo zgolj osnovno ponudbo, mesečna članarina pa je tudi do 100 dolarjev nižja. Heinz svoje izdelke pakira v manjšo embalažo, na trgovskih policah so ponekod na voljo zavojčki žvečilnih gumijev z le petimi žvečilkami, tudi pri nas smo lahko kupili linijo izdelkov Versace po cenah, primernih za plitvejši žep. Enak trend je zaznati tudi pri sodobnih tehnologijah. Amazon je kot odgovor na iPad predstavil Kindle Fire, ki res nima GPS-a in fotoaparata ter toliko pomnilnika kakor iPad, ima pa precej nižjo ceno.  

Trgu ponudite cenejše izdelke brez lastnosti, ki jih večina ne potrebuje, ali cenejši izdelek, ki zadovolji cenovno občutljive potrošnike. Lahko zamisel o nakupovanju v velikih količinah preusmerite na cenovno občutljive kupce? Če to ni mogoče, poudarite vrednost velikosti vašega izdelka.  
 
Daj si duška!

Zmernost kot posledica recesije in nenehni opomniki na to, kaj je sprejemljivo in kaj ni, vzbujajo v ljudeh občutek, da si je treba kdaj tudi privoščiti – uživati v grešnem početju, pretiravati s priboljški ali pobegniti od vsakdanjih skrbi. Čeprav bodo še zmeraj nadzirali svojo porabo, bodo to počeli tako, da se bodo odločali, kdaj zapravljati in za kaj, ter iskali male stvari, s katerimi bi si posladkali naporno življenje. Ustanovitelj kozmetične družbe Estee Lauder Leonard Lauder je v recesiji leta 2001 skoval izraz Lipstick Index, ki kaže na to, da si ženske kljub finančnim težavam privoščijo manjše priboljške, saj so zabeležili bistveno večjo prodajo šmink. Mali užitki pomagajo ohranjati nadzor nad trošenjem, so v anketi dejali potrošniki. Ljudje namreč raje uživajo malo dobrega kot veliko srednjega.  

Prodaja laka za nohte se je v zadnjem letu povečala za 54 odstotkov, v Veliki Britaniji kupujejo več dražjega piva, Tiffany je v drugem četrtletju povečal prihodke od prodaje za 30 odstotkov, o skoraj petinski rasti prodaje v tretjem četrtletju poroča tudi Louis Vuitton.  

Izkoristite utrujenost od zmernosti in ob tem opozorite ljudi na omejitve in pritiske, ki so jih deležni vsak dan. Lahko izdelek, četudi užitkarski, omogoča opravičljive pojme, kot so deljenje, skupnost …? Prepričajte potrošnike, da občasen priboljšek ni nepotrebno zapravljanje.  

Aktivna generacija

Nenehna brezposelnost in nezadovoljstvo mladih sta izhodišče nove podjetniške miselnosti. Podjetništvo aktivni generaciji ponuja začetek neposrednega nadzora nad prihodnostjo, saj so tvegani začetki bolj razumni kot brezposelnost. Nove tehnologije so znižale ovire za vstop v podjetništvo in mladi bi ob izgubi dela raje postali podjetniki kot iskali novo zaposlitev. Rojeni po letu 1970 tako niso izgubljena generacija, ampak generacija podjetnikov. Ker se želijo osvoboditi sistema, ki jih je razočaral, jih privlačijo blagovne znamke, ki veljajo za odpadniške.  

Generacija je usmerjena k skupnosti, zato ustanavljajo socialna podjetja, ki poleg dobička ustvarjajo pozitivno razliko. Naučila pa se je tudi izkoristiti sistem, Američani na cenejših notranjih letih na primer zbirajo milje, ki jih izkoristijo za brezplačen let v eksotične kraje, izkoriščajo nove tehnologije in storitve za služenje denarja, v TV-oddajah spremljamo mlade, ki se preizkušajo v podjetništvu.  

Naj vaša sporočila odsevajo zavezanost generacije k uspehu in optimizem. Uporabite socialne medije in izboljšajte življenje in svet. Lahko omogočite mladim, da uspejo, jim lahko zagotovite konkretne možnosti, da izboljšajo svet, se razlikujete od sistema, ki jih je razočaral?

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *